چرا نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم
کد خبر: 3664924
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
میرتاج‌الدینی پاسخ می‌دهد:

چرا نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم

گروه اقتصاد: مشاور رئیس سازمان صداوسیما اظهار کرد: ایران همواره از جنبش‌های آزادیخواه و مقاومت اسلامی در منطقه دفاع کرده و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و دشمنان انقلاب هم قطعا اجازه نخواهند داد چنین نظامی در عرصه اقتصادی در مسیر هموار حرکت کند و بنابراین باید اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر تاکید بسیاری بر تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای مقابله با تحریم‌ها و شوک‌های اقتصادی داشته‌اند و در همین راستا در اواخر سال ۱۳۹۲ نیز سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده و بر نقش همه نهادها در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور تاکید کرده‌اند. اقتصاد ایران در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی همواره تحت تحریم‎های بین‌المللی قرار داشته و این تحریم‎ها در سال‌های اخیر تشدید شده است بنابراین مقاوم‌سازی اقتصاد کشور ضرورتی انکارناپذیر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا میرتاج‌الدینی» مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با ایکنا، به بحث درباره لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور پرداخت و اظهار کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی، یک راهبرد کلان و اساسی در کشور ماست که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کرده‌اند چراکه کشورهایی توانسته‌اند از بحران‌های اقتصادی عبور کنند که اقتصاد مقاوم داشته باشند.
وی افزود: منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در مقابل ضربه‌های دشمنان مقاومت داشته و ضربه‌پذیر باشد. اقتصاد مقاومتی با این رویکرد ارائه شده است و ما که کشوری انقلابی و دارای نظامی اسلامی هستیم که با رویکردهای سیاسی جهان در موضوعات مختلف مخصوصا در مقابل سلطه جهانی حرف مستقل و تازه داریم باید در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم.

چرا نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم
میرتاج‌الدینی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره از جنبش‌های آزادیخواه و مقاومت اسلامی در منطقه دفاع کرده و در مقابل استکبار جهانی مخصوصا استکبار آمریکا ایستادگی کرده است و دشمنان انقلاب هم قطعا اجازه نخواهند داد چنین نظامی در عرصه اقتصادی در مسیر هموار حرکت کند و بنابراین باید اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.                                                 
این نماینده اسبق مجلس تأکید کرد: کشورهای همسایه همانند ترکیه و پاکستان را که در نظر بگیریم، اقتصاد آنها در مسیری هموار است و تحت تحریم نیستند چون مخالفتی با قدرت‌های بزرگ ندارند اما کشور ما در مسیری حرکت می‌کند که موانع گوناگونی برای ما ایجاد می‌کنند و در این شرایط، اقتصاد ما باید خود را به ساحل نجات برساند.                                                       
معاون پارلمانی سابق رئیس جمهور ادامه داد: در چنین شرایطی، اقتصادی موفق می‌شود که از ظرفیت‌های قوی‌تری برخوردار و اقتصاد مقاوم باشد بنابراین باید به ظرفیت‌های داخلی و استعدادهای ملت توجه بیشتری صورت گیرد و در عرصه‌های مختلف، متکی به خود باشیم و در عین حال که به تولید و توانمندی داخلی توجه داریم باید این قدرت را هم داشته باشیم که سهمی از بازار منطقه را از آن خود کنیم.                   
میرتاج‌الدینی اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی، علاوه بر حمایت از تولید داخلی، باید صادرات را جایگزین واردات کنیم و اگر در اقتصاد ما این دو مورد تقویت شود، بیکاری هم کم خواهد شد و اگر واردات تقویت شود، به رفع بیکاری کشورهای دیگر کمک کرد‌ه‌ایم و این امر مانعی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
captcha