۵۵ نفر به مرحله سوم آزمون اعطای مدرک به حافظان راه یافتند
کد خبر: 3664976
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

۵۵ نفر به مرحله سوم آزمون اعطای مدرک به حافظان راه یافتند

کارشناس دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با اشاره به راه‌یابی ۵۵ نفر به مرحله سوم آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان از قبولی حدود ۱۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: محمدرضا رمضانی‌فرد کارشناس دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با بیان اینکه در دوازدهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان هفت هزار و 419 نفر شرکت کردند، اظهار داشت: مرحله نخست این آزمون‌ها اردیبهشت‌ماه برگزار و در این آزمون که به صورت کتبی برگزار شد، چهار هزار و 578 نفر نتوانستند حد نصاب نمره را کسب کنند که از این تعداد سه هزار و 573 نفر را بانوان و یک‌هزار و 5 نفر را آقایان تشکیل می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان به صورت کتبی در تابستان برگزار شد، افزود: در این آزمون 128 نفر شامل 118 نفر از بانوان و 10 نفر از آقایان در رشته حفظ 5 جزء، 181 نفر شامل 167 نفر از بانوان و 14 نفر از آقایان در رشته حفظ 10 جزء (مدرک درجه 5 حفظ)، 90 نفر شامل 80 نفر از بانوان و 10 نفر از آقایان در رشته حفظ 20 جزء (مدرک درجه 4 حفظ) و 266 نفر شامل 176 نفر از بانوان و 90 نفر از آقایان در رشته حفظ کل (مدرک درجه 3 حفظ) حد نصاب نمره را کسب کردند.

رمضان‌فرد با بیان اینکه 120 نفر شامل 72 نفر از بانوان و 48 نفر از آقایان مدرک درجه سه خود را تمدید کردند، گفت: این افراد سال‌های گذشته نیز در آزمون شرکت کرده و تا این مرحله پیش رفته بودند که با بررسی نتایج مجدد مدرک درجه 3 حفظ دریافت می‌کنند. همچنین از 266 نفری که موفق به کسب مدرک درجه 3 حفظ شدند، 91 نفر از آزمون این مرحله معاف و از سوی آزمون کارشناسی سازمان سنجش معرفی شده بودند و 2 نفر نیز رتبه‌های کشوری داشتند‌.

کارشناس دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با اشاره به اینکه یک هزار و 37 نفر در آزمون مرحله دوم حاضر نشدند، خاطر نشان کرد: در مجموع یک هزار و 596 نفر در آزمون مرحله دوم شرکت کردند که 667 نفر از آن‌ها در حسن حفظ و 197 نفر از آن‌ها در صوت و لحن و تجوید حد نصاب نمره را کسب نکردند. همچنین 55 نفر از حافظان کل قرآن با کسب حدنصاب نمره به مرحله سوم راه یافتند که 21 نفر از آن‌ها را بانوان و 34 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 840 نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون قبول شدند، گفت: از این تعداد 91 نفر از سوی آزمون سنجش، دو نفر رتبه‌های کشوری، 15 نفر قبول پذیرفته‌شدگان سال گذشته و 732 نفر پذیرفته‌شدگان امسال هستند که با بررسی تعداد پذیرفته‌شدگان امسال در آزمون اعطای مدرک به حافظان و تعداد شرکت کنندگان در این مرحله می‌توان ادعا کرد کمتر از 50 درصد از شرکت‌کنندگان موفق به کسب حدنصاب نمره شدند که این تعداد با مقایسه تعداد کل شرکت‌کنندگان در مرحله نخست کمتر از 10 درصد است.

رمضانی‌فرد با اشاره به اینکه مرحله سوم آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 15 دی‌ماه برگزار می‌شود، افزود: در این آزمون 55 نفر از حافظان کل قرآن کریم برای کسب مدرک درجه دو و یک قرآن کریم تلاش می‌کنند.
آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.
captcha