انتقاد عالم سنی لبنان به اظهارات اخیر الجبیر
کد خبر: 3665051
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

انتقاد عالم سنی لبنان به اظهارات اخیر الجبیر

گروه بین‌الملل: شیخ ماهر عبدالرزاق، عالم سنی لبنانی و رئیس جنبش اصلاح و وحدت این کشور در واکنش به تروریست‌خواندن «حزب‌الله لبنان» از سوی وزیر خارجه سعودی تأکید کرد: تروریست‌ها، کسانی هستند که منازل یمنی‌ها را تخریب می‌کنند.

تروریست‌ها کسانی هستند که از جنایت‌ علیه کشورهای منطقه حمایت می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری elnashra.com؛ ماهر عبدالرزاق ضمن تمجید از شجاعت و حکمت رئیس‌جمهور و رئیس مجلس لبنان در مدیریت بحران اخیر این کشور، تأکید کرد که دشمنان لبنان، وحدت ملی این کشور را هدف قرار داده‌اند و حفظ و انسجام این وحدت امری ضروری است.

وی در با واکنش به تروریست خواندن «حزب‌الله لبنان» از سوی وزیرخارجه عربستان افزود: حزب‌الله لبنان تروریست نیست، زیرا کسی که در مقابل صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها جان‌فشانی و از خودگذشتی و مقاومت می‌کند، تروریست نیست.

این عالم سنی لبنانی تصریح کرد: تروریست‌ها کسانی هستند که کودکان، زنان و خانه‌های مردم یمن را تخریب و تروریست‌ها را به سوریه، عراق و لبنان می‌فرستند و از اقدامات آن‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی کرده و با رژیم صهیونیستی همکاری و تعامل دارند.

رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان، مقاومت و سلاح آن در این کشور را مقاومتی شریف دانست و گفت: مقاومت تاکنون به خاطر لبنان و منطقه، فداکاری‌های زیادی کرده است.

وی با تأکید بر این که مردم لبنان هیچ گونه شرط و دیکته‌های سیاسی آمریکا، اسرائیل و دست‌نشانده‌های آنان در منطقه را نخواهند پذیرفت، گفت:  ارتش، ملت و مقاومت لبنان در یک خندق واحد هستند که از امنیت و ثبات کشور خود دفاع و حفاظت خواهند کرد.

این عالم سنی لبنانی با اشاره به نشست فوق‌العاده وزاری خارجه اتحادیه عرب در قاهره نیز تصریح کرد: بیانیه دیروز اتحادیه عرب در قاهره، حرکتی در راستای خدمت به صهیونیست‌ها و با هدف فتنه‌انگیزی میان امت مسلمان و با قلم آمریکایی ـ صهیونیستی نگارش شده بود.

گفتنی است، نشست فوق‌العاده وزیران خارجه برخی کشورهای عربی، دیروز (28 آبان‌ماه) در قاهره، پایتخت مصر، برگزار شد که در آن وزیرامور خارجه عربستان، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی و حزب‌الله را به «تروریستی بودن» متهم کرد/.

captcha