وقف را با نرم‌افزار جامع «گنجینه وقف» بشناسید+ دانلود
کد خبر: 3665158
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

وقف را با نرم‌افزار جامع «گنجینه وقف» بشناسید+ دانلود

گروه فناوری اطلاعات: نرم‌افزار جامع «گنجینه وقف» ‌توسط مجتمع پژوهشی سازمان اوقاف و امور خیریه با بخش‌هایی شامل قرآن، عترت، احکام، سخن بزرگان، ادبی، سخنرانی، کتابخانه و پیامک تولید شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، وقف سنت حسنه‌ای است که از دیرباز به اشکال گوناگونی در تاریخ بشر وجود داشته است و اسلام نیز آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار و دقیق مورد استفاده قرار داده است.

آنچه‌که امروز بیش‌ از هرچیز دیگری برای ترویج و تبلغ این سنت حسنه الهی نیازمند آن هستیم، آشنا کردن جامعه با ظرفیت‌های وقف و خدماتی است که وقف به مردم می‌تواند داشته باشد. حال با توجه به پیشرفت علم و فناوری و در اختیار داشتن گوشی‌های تلفن همراه یکی از روش‌های تبلیغ، تولید نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه است.

نرم‌افزار جامع «گنجینه وقف» یکی از این محصولات است که به تازگی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شده است که در ادامه به بخش‌های این نرم‌افزار اشاره می‌کنیم.

این نرم‌افزار در هشت بخش قرآن، عترت، احکام، سخن بزرگان، ادبی و هنری، پیامک، کتابخانه و متن سخنرانی تدوین شده است. در بخش قرآنی این نرم‌افزار، ضمن بیان عناوین کلی منطبق بر وقف در کلام الله مجید به کاربر به ۳۹ آیه قرآن اشاره می‌کند.

قسمت عترت این نرم‌افزار در چهار بخش‌ شامل وقف، نیکوکاری و صدقه (در روایات)، سیره معصومین (ع) در باب وقف، ۶۹ حدیث و سیره ۱۴ معصوم (ع) است. همچنین بخش احکام این نرم‌افزار به بیان ۷۹۴ استفتاء از محضر رهبر معظم انقلاب در ۱۵ فصل بر اساس کتاب استفتائات وقف معظم‌له پرداخته است.



بخش دیگر این نرم‌افزار،«گنجینه وقف» است که به بیان ۳۸ سخن از حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و ۸ تن از مراجع و علما پرداخته است. قسمت ادبی و هنری از دیگر بخش‌های نرم‌افزار گنجینه معرفت است که ۱۷۶ متن کوتاه بر اساس مجموعه نمایشگاهی‌های تولیدی تا سال ۹۶، ۶۸ قطعه شعر و ۱۲ فیلمنامه را شامل می‌شود.

یکی دیگر از بخش‌های این نرم‌افزار بخش پیامکی است که شامل ۱۲۶۴ شعار و پیام وقفی و بخش کتابخانه شامل ۱۱ کتاب از جمله قانون اوقاف، مضاربه با خدا، بخششی تا آسمان، چند قدم تا واقف شدن، برگزیده احکام وقف، مثل باران، احسان ماندگار، مشق پرواز، جامعه‌شناسی وقف و چشمه جاری است.

در بخش متن سخنرانی این نرم‌افزار نیز به هشت مورد پرداخته شده است. البته بخش‌های گالری تصاویر، صوت، ارسال نظر و ... و قابلیت‌های کپی، اشتراک‌گذاری و تنظیمات، در کنار گرافیک مناسب و حجم کم از خصوصیات مناسب این نرم‌افزار است.

به گزارش ایکنا، نرم‌افزار اندروید گنجینه وقف هفته گذشته در حاشیه نشست دهه وقف با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این سازمان رونمایی شد.

شما می‌توانید جهت دریافت این نرم‌افزار اینجا کلیک کنید.
captcha