راه‌اندازی کمپین «احیای کلیساها» در عراق
کد خبر: 3665223
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

راه‌اندازی کمپین «احیای کلیساها» در عراق

گروه بین‌الملل: با پاکسازی موصل از عناصر داعش، گروهی از جوانان استان «نینوا» با هدف تشویق آوارگان مسیحی به بازگشت به خانه‎های خود، اقدام به ایجاد کمپینی با عنوان «احیای کلیساها» کرده‌اند.

بازسازی کلیساهای موصل توسط مسلمانان به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الحرة»؛ فلاح عبادی، از اعضای این کمپین با بیان این که این اقدام با هدف از بین‌بردن نگرانی‌هایی که توسط داعش میان ساکنان این استان ایجاد شده بود، انجام می‌گیرد، گفت: عملیات بازسازی کلیسای کلدانی «قلب مقدس مسیح» در شهرستان تلکیف واقع در شمال شرق موصل به همت شهروندان داوطلب به پایان رسیده است.   

عمار حاتم، یکی از فعالان موصل نیز در این باره تصریح کرد: بسیاری از کسانی که در این اقدام مشارکت دارند، کارهای روزانه خود را تعطیل کرده‌اند تا بتوانند در بازسازی کلیساهایی که توسط داعش ویران شده‌اند و تشویق مسیحیان به از سرگیری عبادت در آن و بازگشت به خانه‌های خود سهیم باشند. 

وی همچنین افزود: داوطلبان از اشک‌های زن مسیحی که تولیت این کلیسا را بر عهده داشت، بسیار متأثر شدند و این امر موجب شد آنها در ادامه‌دادن به احیای کلیساها مصمم‌تر شوند. 

«سفیان عدنان»، هماهنگ‌کننده امور کلیساها نیز ضمن قدردانی از بازسازی کلیساها، از گروه‌های داوطلب خواست پیش از ورود به کلیساها با مسئولان آنها همکاری کرده و سنت‌ها و آداب مسیحیان در برخی مکان‌های کلیسا از جمله آداب نشستن در آن‌ها را رعایت کنند.

یادآور می‌شود که شهرستان تلکیف در استان نینوا در نتیجه تنش‌های امنیتی در این منطقه فاقد روحانیون مسیحی است و حدود 800 خانواده مسیحی از این شهرستان آواره شدند/.

captcha