اسرائیل آماده مبادله اطلاعات با عربستان برای مواجهه با ایران است
کد خبر: 3665225
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵

اسرائیل آماده مبادله اطلاعات با عربستان برای مواجهه با ایران است

یوال اشتاینتز، وزیر نیروی رژیم صهیونیستی با تاکید بر این که تل آویو با برخی از کشورهای عربی روابط پنهانی دارد، گفت: اسرائیل آماده مبادله اطلاعات با عربستان برای مواجهه با ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از ایرنا؛ خبرگزاری فرانسه امروز (دوشنبه) با انتشار مصاحبه اشتاینتز با پایگاه خبری ایلاف وابسته به عربستان که مقر آن در لندن است، اعلام کرد: تل آویو با برخی از کشورهای عربی روابط پنهانی دارد و این روابط به درخواست کشورهای عربی در خفا صورت می گیرد.
این وزیر صهیونیست تاکید کرد: ما با برخی از کشورهای عربی روابط سری و مخفیانه داریم.
وی در پاسخ به این که آیا عربستان از جمله این کشورهاست، گفت: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) زمانی که فرایند ارتباط در حال تحول است به تمایل طرف دیگر احترام می گذارد، چه آن طرف عربستان باشد یا کشور عربی دیگر.
وزیر نیروی رژیم صهیونیستی افزود: معمولا آنهایی که می خواهند این روابط پنهان بماند، طرف های دیگر هستند.
وی ادامه داد: هیچ مساله ای عربستان و اسرائیل را از نظر روابط دیپلماتیک به هم مربوط نمی کند، مگر دشمن مشترک آنها یعنی ایران که توسعه نفوذش در منطقه نگران کننده شده است.
در ادامه مطلب آمده است، جنگ لفظی بین ایران و عربستان گمانه زنی ها درباره توافق سری بین ریاض و تل آویو را درباره امکان اقدام نظامی علیه ایران و یا حزب الله لبنان، متحد تهران که تل آویو آن را شاخه ای از سپاه پاسداران ایران می داند، افزایش داده است.
جدای از اختلافات تاریخی، اخیرا تنش بین تهران و ریاض افزایش یافته است، از رقابت شدید برای نفوذ از طریق متحدانشان در برخی از میدان های جنگی در خاورمیانه گرفته تا استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان در ریاض هدف قرار گرفتن موشک شلیک شده به سمت ریاض از سوی انصارالله یمن که از سوی ایران حمایت می شوند.
اسرائیل (رژیم صهیونیستی) خودش این تفکر را ترویج می کند که نفوذ ایران و حوادث جدید منطقه ای موجب بهبودی روابط کشورهای عربی با تل آویو شده است.
تل آویو از فعالیت های هسته ای ایران و خطر این کشور در مشارکت در جنگی که در سوریه جاری است و جبهه جدیدی که در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی به وجود آمده و همچنین از تشکیل هلالی از کشورهای طرفدار ایران که از ایران شروع می شود و تا عراق و سوریه و لبنان ادامه پیدا می کند و این که نفوذ ایران تا آب های دریای مدیترانه نیز برسد، احساس نگرانی می کند/.
captcha