ساخت مستند قرآنی در تاتارستان/ فیلمبرداری در سن‌ پترزبورگ
کد خبر: 3680462
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
به سفارش اداره دینی مسلمانان صورت می‌گیرد؛

ساخت مستند قرآنی در تاتارستان/ فیلمبرداری در سن‌ پترزبورگ

گروه بین‌الملل: جمهوری تاتارستان در حال ساخت فیلم مستندی است که طی آن هدف و نقش قرآن در تاریخ بشریت روایت می‌شود.

ساخت مستند قرآنی در تاتارستان/ همکاری قرآن‌پژوه روسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در خبری به نقل از پایگاه خبری اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان اعلام کرد: فیلمی با موضوع تاریخ قرآن در جمهوری تاتارستان ساخته می‌شود و به تازگی ساخت و فیلمبرداری این فیلم مستند آغاز شده است.

بخش اصلی این فیلم مستند با محوریت هدف و نقش قرآن در تاریخ بشریت است و در آن به طور ویژه از عظمت و تاریخ وجود قرآن گفته می‌شود.

بخش‌هایی از این فیلم مستند همچنین از تلاش‌های بزرگان و روشنگران تاتار در توسعه نشر قرآن و تاریخ انتشار این کتاب مقدس توسط اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان اختصاص یافته است.

همکاری قرآن‌پژوه و اسلام‌شناس روس
از جمله افراد شرکت‌کننده در ساخت فیلم مستند قرآنی تاتارستان «یفیم رضوان»، اسلام‌شناس و قرآن‌پژوه برجسته روسیه و معاون علمی موزه مردم‌شناسی سن پترزبورگ و «میخائیل پطروفسکی»، اسلام‌شناس برجسته و مدیر موزه «ارمیتاژ» روسیه هستند.

در حال حاضر گروه و عوامل سازنده این فیلم مشغول ساخت و ضبط این فیلم مستند در شهر سن پترزبورگ هستند و این مستند به سفارش اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان ساخته می‌شود/.

captcha