28 دی به‌عنوان روز ملی ایثار و مقاومت مردمان کردستان در تقویم ملی ثبت شده است
کد خبر: 3683279
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

28 دی به‌عنوان روز ملی ایثار و مقاومت مردمان کردستان در تقویم ملی ثبت شده است

گروه سیاسی: فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان سنندج با اشاره به اینکه «یادواره 28 دی به‌عنوان روز ملی ایثار و مقاومت مردمان کردستان» در تقویم ملی ثبت شده است، گفت: 28 دی مؤکد این است که نباید تصور کرد جنگ به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان عیسی رحیمی‌زاده، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان سنندج امروز، 28 دی ماه در آیین گرامیداشت روز 28 دی روز ایثار و مقاومت مردم کردستان که سالن همایش‌های شهدای گمنام سپاه ناحیه مقاومت شهرستان سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه توحش جدید و یک جاهلیت مدرن در این عصر توسط اسکتبار جهانی شکل گرفته است، اظهارکرد: این امر تلاشی از سوی استکبار جهانی است که در طول 30 سال برنامه‌ریزی شده تا از طریق آن با ایجاد حصار امنتیی برای استعمار جهانی، مسلمان غرب آسیا را برعلیه هم برآشفته و به جان هم اندازند.
وی با بیان اینکه بعد از هشت سال فنته دیگری نیز علیه ایران اسلامی شکل گرفت، افزود: این فتنه مشابه فتنه 1388 بود با این تفاوت که شعار فتنه 88 سیاسی و معطوف به تقلب در انتخابات بود، اما در فتنه 96 شعار فتنه مشکلات اقتصادی و گرانی با محور اجتماعی و صنفی بود.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان سنندج با ذکر این نکته که در فتنه 88 دشمن کشته‌سازی کرد، بیان کرد: به دلیل عدم آگاهی برخی از مردم این امر سوء تعبیراتی را بهَ دنبال داشت اما در فتنه 1396 به علت پیروزی بصیرت و آگاهی مردم بازخورد و انعکاس 22 کشته‌ای که در فتنه 96 توسط استکبار و مبادی اسکتبار جان خود را از دست دادند، برعکس شد و علیه خود استکبار نمود یافت.
وی دلیل این امر را نشان از بصیریت و روشنگری مردمان این سرزمین دانست و اظهار کرد: فتنه‌ی 96 که نقشه آن طی ماه‌ها در اتاق‌های فکر اسکتبار طراحی شده بود با گستره وسیع‌تری از فتنه 88 شکل گرفت، اما خوشبختانه در کمتر از 10 روز مهار و کنترل شد.
رحیمی‌زاده با اشاره به اینکه «یادواره 28 دی بعنوان روز ملی ایثار و مقاومت مردمان کردستان» در تقویم ملی ثبت شده است، عنوان کرد: این روز مؤکد این است که نباید تصور کرد جنگ به اتمام رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه جنگ در بُعد نظامی به اتمام رسید اما در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و... کماکان ادامه دارد، افزود: امروزه جنگ در عرصه فرهنگی در بعد نرم‌افزاری و با استفاده از تکنولوژی آغاز شده است، بر این اساس باید تمامی اقشار جامعه بصیرت و دشمن‌شناسی خود را حفظ کرده و همواره آماده مقابله با استکبار جهانی باشیم.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان سنندج در ادامه با بیان اینکه جغرافیای جنگ تغییر کرده است، عنوان کرد: در فتنه‌هایی که در کشورهای همسایه ما شکل گرفت، باعث شد که جغرافیای خودمان را در خارج از مرزهای ایران اسلامی تغییر دهیم.
وی با تأسی به اینکه یه گفته خود استکبار جهانی اگر ایران جنگ را در خارج از ایران مدیریت نمی‌کرد امروز باید در داخل خود ایران اسلامی با کشورهای صهیونیستی می‌جنگیدیم، افزود: جنگ علیه سوریه جنگ علیه ایران اسلامی اما در خاک سوریه بود، همان‌گونه که جنگ در عراق تا 45 کیلومتری مرز ایران آمد و دشمنان به خیال خام خودشان در تلاش برای نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی بودند.
رحیمی‌زاده درپایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 28 دی، یادآور شد: گرامی می‌داریم حضور خانواده‌های شهیدان و ایثارگرانی که ایثار و جان‌فشانی آنان زینت‌بخش انقلاب اسلامی شد.

captcha