ثبت‌نام بیش از ۲۵۰۰ نفر کردستانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3683303
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

ثبت‌نام بیش از ۲۵۰۰ نفر کردستانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کردستان از ثبت‌نام بیش از ۲۵۰۰ نفر کردستانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد.

حجت‌الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از ثبت‌نام بیش از ۲۵۰۰ نفر کردستانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: سنندج با هزار و ۳۳۲ نفر بیشترین و دهگلان با ۲۱ نفر کمترین ثبت‌نام کننده در آزمون را تا این لحظه داشته‌اند.
وی افزود: ۳۱۰ نفر در شهرستان بانه، ۲۱۹ نفر در قروه، ۲۰۰ نفر در سقز، ۱۷۷ نفر در مریوان، ۱۲۶ نفر در بیجار، ۶۲ نفر در کامیاران ، ۳۰ نفر در سروآباد در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در زوهای پایانی ثبت‌نام بیشتر شود.
حجت‌الاسلام عباسپور با اشاره به اماکن ثبت‌نامی در این آزمون بیان کرد: هزار و ۳۲۲ نفر در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری، حسینیه و تکایا، ۴۳۲ نفر از قرآن‌آموزان و مؤسسات و مراکز قرآنی، ۳۶۹ نفر در امامزادگان و بقاع متبرکه،۱۹۰ نفر داوطلب آزاد، ۸۹ نفر از مدارس و ۸۰ نفر از دارالقرآن‌های آموزش و پرورش، سایر شرکت کنندگان در مراکز اصلاح و تربیت، حوزه های علمیه، پایگاههای بسیج مردمی، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و مراکز نظامی و انتظامی بوده‌اند.
وی بیان کرد: تاریخ پایان ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که پیش از این ٢٠ دی اعلام شده بود به جهت استقبال مخاطبین تا ۶ بهمن ماه تمدید شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پنجشنبه ١٠ اسفندماه سال جاری در ۲۶ رشته و ۴۲۰ نقطه کشور و با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

captcha