دوره تخصصی «آموزش تلاوت و ترتیل» در دبی
کد خبر: 3686523
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

دوره تخصصی «آموزش تلاوت و ترتیل» در دبی

گروه بین‌الملل: دوره تخصصی «آموزش تلاوت و ترتیل قرآن» با عنوان «تلاوت خود را تصحیح کن» در چارچوب فعالیت‌های «سال زاید 2018» در منطقه «الضیافة» شهر دبی برگزار می‌شود.

افتتاح مرکز تخصصی «آموزش تلاوت» در دبیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری البیان؛ این دوره تخصصی در مرکز آموزش حفظ قرآن، تلاوت و ترتیل «محمد بن عبید» دبی که به تازگی راه‌اندازی شده، برگزار می‌شود و نام‌نویسی برای حضور در این ابتکار قرآنی از روز پنجشنبه آغاز شده است.

ندی محمد‌ بن عبید فلاسی؛ مدیرکل مرکز قرآنی «محمد بن عبید»، هدف از اجرای این دوره را ارتقای مهارت تلاوت قرآن‌آموزان، تربیت نخبگان قرآنی، آموزش قرائت صحیح قرآن بدون نیاز به حفظ و تصحیح خطاهای رایج در تلاوت عنوان کرد.

وی با اشاره به این که مرکز قرآنی «محمد بن عبید» آماده پذیرش علاقه‌مندان به فراگیری تلاوت قرآن در رده‌های مختلف سنی است، گفت: در حال حاضر این مرکز ظرفیت پذیرش 250 قرآن‌آموز را دارد و در آینده این تعداد به هزار نفر افزایش خواهد یافت.

فلاسی گفت: از دیگر فعالیت‌های این مرکز قرآنی، می‌توان به آموزش حفظ قرآن کریم و اهتمام به علوم قرآنی اشاره کرد که تربیت نسل نخبه قرآنی  و آماده‌سازی ائمه مساجد برای ترویج فرهنگ قرآنی از جمله چشم‌اندازهای این مرکز است.

وی بیان کرد: تربیت قرآن‌آموزان برای دست‌یابی به «اجازه‌نامه قرائت‌های ده‌گانه قرآن و تقویت عملکرد مربیان قرآنی و ناظران مراکز آموزش حفظ قرآن از دیگر اهداف این مرکز قرآنی است.

یادآور می‌شود، مرکز قرآنی «محمد بن عبید» دارای یک ساختمان چهارطبقه با 10 کلاس درسی است که در زمینه آموزش قرآن کریم در دو بخش «تلاوت» و «حفظ» فعالیت می‌کند و در حال حاضر دو طبقه این ساختمان فعال است و در آینده نیز از ظرفیت دو طبقه دیگر نیز برای آموزش کلام وحی می‌شود/.

captcha