ارجحیت پیمانکاران بومی در واگذاری پروژه‌ها
کد خبر: 3700354
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
سلاحورزی مطرح کرد:

ارجحیت پیمانکاران بومی در واگذاری پروژه‌ها

گروه اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به لزوم استفاده از پیمانکاران بومی در واگذاری پروژه‌ها، گفت: دستگاه‌ها موظف هستند در طول اجرای طرح‌ها در شرایط برابر اولویت واگذاری پروژه‌ها و طرح‌ها را به پیمانکاران بومی واجد شرایط بدهند.

به گزارش ایکنا از لرستان، حسین سلاحورزی، رئیس اتاق بازرگانی لرستان پنج‌شنبه، 24 اسفند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان، اظهارکرد: جلسه گذشته مصوباتی در راستای تولید حبوبات مطرح شد ‌که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شد و در حال حاضر مورد پیگیری قرارگرفته است.
وی افزود: همچنین دو طرح در قالب پیشنهاد استان لرستان برای امکان سرمایه‌گذاری از طریق بانک‌ها جز مصوبات بود که با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم به نتیجه برسد.
سلاحورزی با اشاره به لزوم استفاده از پیمانکاران بومی در طرح‌های استان افزود: بر اساس قانون ماده ۴۷ برنامه توسعه، کلیه دستگاه‌ها موظف هستند در طول اجرای طرح‌ها در شرایط برابر اولویت واگذاری پروژه‌ها و طرح‌ها را به پیمانکاران بومی واجد شرایط بدهند.
رئیس اتاق بازرگانی لرستان عنوان کرد: متأسفانه در حوزه صنعت این قانون رعایت نمی‌شود و در واگذاری پروژه‌ها باید اولویت برای شرکت‌های پیمانکاری بومی رعایت شود.
وی اضافه کرد: در مناقصات قدیم پیمانکاری که کمترین قیمت را مطرح می‌کرد انتخاب می‌شد اما در شرایط جدید مناسب‌ترین پیشنهاد بومی بودن است درصورتی‌که قیمت مناسب پیشنهاد داده شود.
سلاحورزی تصریح کرد: موضوع تهاتر بخش خصوصی که بر اساس درخواست‌ها اجرا می‌شود وارد بحث مطالبات ارزش‌افزوده شش درصد عمل می‌شود که مابقی آن رعایت نمی‌شود همچنین بخشی از بدهی و مشکل مالیاتی آن برطرف نمی‌شود که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی لرستان در پایان گفت: برای رسیدگی به شکایات مناقصات نیز یک هیئت پنج نفره وجود دارد و یک قاضی نیز عضو هیئت است که در صورت بروز مشکل و شکایت در استانداری این جلسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۵ - ۱۲:۰۶
0
0
درود بر مرد بزرگ اتاق بازرگانی ایران
captcha