اختتامیه جلسه قرآن «محمد کاکاوند» در سال 96 با حضور پیشکسوتان + عکس و صوت
کد خبر: 3700734
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

اختتامیه جلسه قرآن «محمد کاکاوند» در سال 96 با حضور پیشکسوتان + عکس و صوت

گروه جلسات و محافل ــ آخرین جلسه محمد کاکاوند، قاری و مدرس ممتاز کشورمان 25 اسفندماه با حضور جمعی از علاقه‌مندان به قرآن، قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار شد.

جلسه قرآن محمد کاکاوند مدرس و قاری قرآن کریم

به گزارش ایکنا؛ در ابتدای آخرین جلسه محمد کاکاوند، در سال 96، مسعود خیری به نمایندگی از اعضای جلسه به تلاوت قرآن پرداخت.
در ادامه، مهدی غلام‌نژاد و محمد کاظمی، قاریان ممتاز کشور‌ به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند که تشویق حاضران جلسه را در پی داشت.برگزاری مسابقه فرازخوانی و شعر‌خوانی و اهدای جوایز به نفرات برتر این مسابقات از برنامه‌های دیگر این جلسه بود. همچنین، به سه نفر از متعلمان منتخب جلسه هدایایی به‌رسم یادبود اهدا شد.
سپس ذاکران اهل ‌بیت(ع) سعید خیری و محسن میرکوهی از اعضای جلسه دقایقی به ذکر مصیبت امام هادی(ع) پرداختند. در ادامه با نزدیک شدن به دقایق پایانی جلسه، گروه تواشیح الهادی از اعضا گروه تواشیح محمدرسول‌الله، به اجرای سروده‌هایی در مدح حضرت علی(ع) و امام هادی(ع) پرداختند.
حسن ختام جلسه نیز تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و مدیر رادیو قرآن بود. ابوالقاسمی بعد از اجرای تلاوت با قدردانی از زحمات چند ساله‌ی کاکاوند برای برپایی و اداره این جلسه به بیان این نکته پرداخت که قاریان قرآن باید خودشان را بدهکار مردم بدانند، گفت:این افتخار نیست که وقتی قاری به جایی برای تلاوت می‌رود، با خودش فکر کند که خیلی به آن جلسه لطف کرده که به آن‌جا رفته و تلاوت می‌کند، بلکه چیزی که موجب افتخار است، این عزیزانی هستند که مشتاقانه پای رحل قرآن می‌نشینند و با علاقه به قرآن گوش می‌کنند.
وی افزود: اینکه قاریان برای تلاوت به نقاط مختلف دنیا می‌روند و برای شیعیان افتخارآفرینی می‌کنند، این فقط صدای حنجره آن‌ها نیست که طنین‌انداز می‌شود، این صدای مردم است که از حنجره قاری قرآن خارج می‌شود، چون اگر این جمع قرآنی نباشد، کدام قاری می‌تواند رشد کند؟ بنابراین ما باید خود را بدهکار این مردمی که پای رحل‌های قرآن می‌نشینند، بدانیم.
وی در ادامه گفت: در بعضی جلسات به قرآن‌آموزان، خواسته یا ناخواسته، نکات اشتباهی آموزش داده می‌شود، از جمله اینکه وقتی قاری پشت رحل می‌نشیند، به چشم مخاطب خیره شود. در صورتی که، قاری وقتی در جایگاه تلاوت حاضر می‌شود باید خود را خادم مردم در نظر بگیرد، و قصد خدمت به قرآن را داشته باشد که اگر اینطور شود آن‌وقت تلاوت اثری که باید بگذارد را می‌گذارد.
وی با اشاره به صلوات خاصه‌‌ امام رضا(ع) که با نوای مرحوم انصاریان، تداعی‌کننده حس و حال خوب در ذهن مردم است، گفت: این اثر، از نظر فنی شاید زیاد لحن و ملودی خاصی ندارد، اما دل‌های شنوندگان را می‌لرزاند که این نشان‌دهنده آن است که مهر و امضای امام رضا(ع) پای این اثر خورده است.
مدیر رادیو قرآن در آخر صحبت‌هایش گفت: این نکته را از یک هنرمند آمریکایی مسیحی شنیدم که وقتی برای خواندن هوا را به درون سینه حبس می‌کنیم، این هوا رنگ و بوی درون ما را می‌گیرد، حال اگر کبر و حسد و ریا درون ما باشد قطعاً این نفس بر تلاوت اثر می‌گذارد و معنویت و گیرایی تلاوت را می‌کاهد.
در آخر سفره اطعام پهن و از حاضران پذیرایی شد.
یادآور می‌شود، جلسه آموزش تخصصی قرائت محمد کاکاوند، جمعه شب‌ها در حسینیه خامس آل‌عبا واقع در بزرگراه شهید نواب ‌صفوی، تقاطع پل امام خمینی(ره)، خیابان گلها، نبش کوچه عبدی برقرار است.

احمد ابوالقاسمی
کد
مهدی غلامنژاد
کد
 انتهای پیام
captcha