رونمایی از کتاب «سرچشمه و سراب در خدمت خادم القرآن»
کد خبر: 3700753
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

رونمایی از کتاب «سرچشمه و سراب در خدمت خادم القرآن»

کانون خبرنگاران نبأ ــ در مراسمی از کتاب «سرچشمه و سراب در خدمت خادم القرآن» که بیان‌کننده خاطرات و تأملات آیت‌الله محمد صادق تهرانی است، رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «سرچشمه و سراب در خدمت خادم القرآن»

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، هفتمین سالگرد یادبود آیت‌الله‌ محمد صادقی تهرانی با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه پنجشنبه، 24 اسفند‌ماه برگزار شد که در این مراسم از کتاب «سرچشمه وسراب در خدمت خادم القران» که بیان`کننده خاطرات و تأملات این مرجع عالی‌قدر است، با کوشش حسین روحانی‌صدر، محقق جمع‌آوری و پیش چاپ آن توسط انتشارات «شکرانه» رونمایی شد.
در این مراسم آیت‌الله سیدمحمدعلی ایازی، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خدمات این مرجع عالی‌قدر در گسترش علوم قرآنی به مبحث خلافت حضرت آدم در قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی و آیت‌الله محمد صادقی تهرانی پرداخت.
یادآور می‌شود، آیت‌الله محمد صادقی تهرانی از مفسران بزرگ شیعی بود که محوریت علوم اسلامی را بر پایه قرآن می‌دانست و به نقد روش‌های متداول در حوزه‌های علمیه پرداخت و در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران از مبارزان سیاسی فعال بود.
ایشان با پیشینه نیم قرن کاوش بی‌شائبه قرآنی، برای دریافت حقایق و ظرایف کلام وحی الهی پس از تألیف سی جلد «تفسیر القرآن»(به زبان عربی)، تنظیم تفسیر موضوعی سی جلدی آن و نیز «تفسیر البلاغ» که تفسیر قرآن به قرآن است و «ترجمان وحی» (ترجمه فارسی قرآن کریم) در اول فروردین‌ماه سال 90 به ملکوت اعلا پیوست.
علاقه‌مندان برای تهیه آثار ایشان می‌توانند با شماره 32925499-025 و 32934425-025 تماس بگیرند.
جلال بیطرفان
انتهای پیام

captcha