دولت‌های استکباری در لعاب حقوق بشر مرتکب هزاران جنایت می‌شوند
کد خبر: 3706720
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
آیت‌الله مکارم شیرازی:

دولت‌های استکباری در لعاب حقوق بشر مرتکب هزاران جنایت می‌شوند

گروه حوزه‌های علمیه ــ مفسر قرآن کریم با انتقاد شدید از حمله دولت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: دولت‌های استکباری در لعاب حقوق بشر و انسان‌دوستی، مرتکب هزاران جنایت می‌شوند و با بمب‌های خوشه‌ای آنان، مردم یمن به خاک و خون کشیده می‌شوند.

دولت‌های استکباری در لعاب حقوق بشر و انسان‌دوستی، مرتکب هزاران جنایت می‌شوند/ انتقاد از حمله به سوریه

به گزارش ایکنا؛ آیت‌‌الله العظمی مکارم شیرازی امروز 29 فروردین در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم با اشاره به روایتی از نهج‌الفصاحه گفت: پیامبر(ص) فرمودند که درهای آسمان نصف شب گشوده و منادی ندا می‌دهد که آیا دعاکننده‌ای هست تا دعایش مستجاب شود؛ آیا سائلی هست تا به او عطا شود؛ آیا کسی هست که درد و بلا و غمی داشته باشد و بیاید و دعاکند و خداوند گشایشی در کار او بدهد.

وی افزود: اهل دل معتقدند که هیچ کس به مقامی نرسید مگر به واسطه عبادت سحرگاهان که دلایل آن هم روشن است؛ زیرا سبب نورانیت و معنویت است همچنین امتیازاتی دارد؛ اول اینکه انسان قبل از آن استراحت کرده و نشاط لازم را دارد بر خلاف روز که نگرانی‌های زیادی برای انسان وجود دارد؛ دوم اینکه دور از هرگونه ریاکاری است و سوم اینکه در آن لحظه با خدا خلوت و توبه می‌کند و کسی نیست که باعث رودربایستی انسان شود.

صاحب تفسیر نمونه بیان کرد: در زمانی که این همه شور و شر در کنار ما هست پناه بردن به عبادت شبانه تاثیر زیادی در بیمه کردن افراد و جوانان دارد و اگر هر شب نشد یک شب در هفته آن را انجام دهیم.

وی افزود: در مستحبات، تعدد مطلوب است؛ لذا اینکه مقید باشیم در نماز شب حتما 70 مرتبه استغفار کنیم و نام 40 مومن را ببریم لازم نیست؛ ساده هم بخوانیم قبول است، مثلا در نماز وتر قرائت یک قنوت معمولی، کافی است و اگر 11 رکعت را نمی‌توانیم بخوانیم سه رکعت آخر هم مطلوب مستقل است.

آیت‌الله مکارم در ادامه با بیان اینکه زمان‌شناسی و شناخت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، لازم است بیان کرد: براین اساس باید بدانیم دنیای امروز چه خبر است؛ دنیای امروز لعابی از انسا‌ن‌دوستی و حقوق بشر دارد؛ گاهی کارهای عجیبی هم در دفاع از حقوق حیوانات می‌کنند ولی همه لعاب و پوشش است.

وی افزود: هزاران نفر را با بمب‌های خوشه‌ای می‌کشند و ابدا هم خم به ابرو نمی‌آورند و وقتی سه دولت جنایت‌پیشه می‌خواهند به سوریه حمله کنند از هیچ مقامی اجازه نمی‌گیرند، آیا این قانون جنگل نیست؟ اینها به بهانه سلاح‌های شیمیایی و بدون مجوز حمله کردند؛ با این بهانه به عراق هم حمله و آن را ویران کردند و بعد هم گفتند هیچ چیزی نبود.

وی تاکید کرد: هدف حمله این کشورها گرفتن دلارهای سعودی بود که در دیدارهای روزهای قبل رخ داد.

انتهای پیام

captcha