برگزاری فینال و مراسم اختتامیه دوازدهمین مسابقات «سفیر مهربانی» + عکس
کد خبر: 3722776
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
به یاد ابوالشهید استاد اربابی؛

برگزاری فینال و مراسم اختتامیه دوازدهمین مسابقات «سفیر مهربانی» + عکس

گروه مسابقات ــ دوازدهمین دوره مسابقات سفیر مهربانی به یاد استاد مرحوم علی اربابی با معرفی و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

سفیر مهربانی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ بعد از درگذشت علی اربابی، استاد و پیشکسوت قرآن کریم، هرساله در ماه رمضان مسابقات قرآن با عنوان سفیر مهربانی در محل جلسه این استاد قرآن واقع در آستان امامزادگان پنج‌تن در محله لویزان تهران شکل گرفت تا یاد و خاطره این پدر شهید و استاد قرآن زنده‌نگاه داشته شود و اکنون بعد از گذشت 12 سال از سالگرد این استاد قرآن می‌توان گفت این مسابقات یکی از بزرگترین گعده‌های قرآنی است که جامعه قرآنی را گرد هم جمع می‌کند.

در همین راستا مرحله مقدماتی دوازدهمین دوره این مسابقات در روزهای یکشنبه و دوشنبه 20 و 21 خرداد ماه در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق و حفظ پنج، 10، 20 جزء و کل قرآن برای آقایان در سه رده سنی کمتر و بیشتر از 18 سال و بالای 50 سال(پیشکسوتان) برگزار شد و نفرات برتر دوره مقدماتی خود را برای مرحله نهایی این مسابقات که چهارشنبه‌شب 23 خردادماه برگزار شد، آماده کردند.

حال و هوای آستان امام‌زادگان پنج‌‌تن در شب فینال مسابقات قرآن

بسیاری از خانواده‌های شرکت‌کننده در این مسابقات و علاقه‌مندان به قرآن بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء افطار خود را در حیاط امام‌زاده باز کردند و منتظر شروع مسابقه شدند، همچنین متسابقان و مستمعان لحظاتی را کنار آرامگاه مرحوم علی اربابی که در جوار امام‌زاده آرمیده برای ذکر فاتحه گذراندند.

مسابقه با تلاوت راه‌یافتگان به مرحله نهایی رشته قرائت کار خود را آغاز کرد و در این قسمت آقایان جواد رفعتی، حمیدرضا نصیری، محمد موسی‌زاده، محمدجواد جابری، میثم نجمی، حمیدرضا اکبرنژاد، احسان سوختانلو، عبدالله گودرزی، میثم زارعی، حسین قلعه‌نوعیان، مرتضی شکوری، محمدرضا اکبرنژاد، مسعود موحدی‌راد، محمدحسین قصری‌زاده و علیرضا مهدی‌زاده که فینالیست‌های رشته تحقیق در رده سنی بالای 18 سال بودند به رقابت با یکدیگر پراختند.

همچنین آقایان محمدرضا احمدی، علیرضا فیضی، مجید باقری، محمدجواد دلفانی و منصور قصری‌زاده راه‌یافتگان به مرحله نهایی رشته حفظ کل در مقطع سنی بالای 18 سال بودند که به ارائه محفوظات خود پرداختند.

فینال و مراسم اختتامیه دوازدهمین مسابقات «سفیر مهربانی» + عکس

پوشش خبری مناسب در شأن قرآن

از نکات مثبت و قابل تقدیر این دوره از مسابقات پخش زنده مسابقات از رادیو قرآن و ضبط تلاوت‌ها توسط شبکه قرآن و معارف سیما بود که به جلسه شور و حال مضاعفی داده بود، همچنین شرکت‌کنندگان بلافاصله بعد از ارائه تلاوتشان می‌توانستند سی‌دی فیلم تلاوتشان را به همراه کارنامه‌شان از مسئولان برگزاری مسابقات دریافت کنند.

فینال و مراسم اختتامیه دوازدهمین مسابقات «سفیر مهربانی» + عکس

تیم داوری قوی، قضاوت عادلانه

با توجه به حضور متسابقان از سایر استان‌های کشور علاوه بر تهران، مسئولان برگزاری مسابقات مانند سال‌های گذشته از اساتید و داوران بنام برای امر قضاوت و داوری مسابقات استفاده کردند و این مسابقات را فراتر از سطح یک مسابقه محله یا شهری دیدند و شرایط را به نحوی فراهم کردند تا آقایان معتز آقایی، سعید رحمانی، امین پویا، محمد عباسی ، محمدحسین سعیدیان، علی‌اکبر ملکشاهی، مهدی قره‌شیخلو و علی‌اکبر حشمتی این دوره از مسابقات را در مرحله نهایی مورد ارزیابی خود قرار دادند.

فینال و مراسم اختتامیه دوازدهمین مسابقات «سفیر مهربانی» + عکس

اعلام نفرات برتر

با پایان رقابت متسابقان در مرحله فینال، اسامی نفرات برتر دوازدهمین دوره مسابقات سفیر مهربانی اعلام و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد که به شرح زیر می‌باشد:

رشته قرائت تحقیق بالای 18 سال

نفر اول حمیدرضا نصیری از تهران

نفر دوم مسعود موحدی‌راد از مشهد

نفر سوم جواد رفعتی از قزوین

رشته حفظ کل قرآن کریم بالای 18 سال

نفر اول محمدرضا احمدی از قم

نفر دوم مجید باقری از تهران

نفر سوم علیرضا فیضی از تهران

رشته حفظ 20 جزء بالای 18 سال

نفر اول احمد برزگر

نفر دوم مرتضی سعیدی

نفر سوم سپهر زارع‌تیموری

رشته 10 جزء بالای 18 سال

نفر اول علی قنبری

نفر دوم محمد خورشیدی

نفر سوم محمد ضرغام

رشته ترتیل مخصوص بالای 18 سال

نفر اول مجید عنان‌پور

نفر دوم مهدی جوزی

نفر سوم عرفان صدیق

قرائت تحقیق پیشکسوتان(بالای 50 سال)

نفر اول  مرتضی یادگاری

نفر دوم ابراهیم ایزدی

نفر سوم علی زرگر

رشته قرائت تحقیق زیر 18 سال

نفر اول محمدباقر محسنی

نفر دوم محمدحسین رسولی

نفر سوم محمدمهدی مشکان

رشته حفظ کل زیر18سال

نفر اول علی فیضی

نفر دوم علی بختیاری

نفر سوم علی اصغر سیفی

رشته حفظ  20 جزء زیر 18 سال

نفر اول علیرضا تکبیری

رشته حفظ 10 جزء زیر18 سال

نفر اول ابوالفضل مظلوم

نفر دوم محمدحسین میزایی

نفر سوم علی آدینه‌پور

رشته حفظ 5 جزء زیر 18 سال

نفر اول امیرحسین لندرانی

نفر دوم مرتضی ریاحی

رشته مفاهیم قرآن ویژه بانوان

نفر اول زهرا انصاری

نفر دوم پروین اژدری

نفر سوم فاطمه صادقی‌پور

به‌عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند و از آن‌ها تقدیر به‌عمل آمد.

از نکات جالب توجه آیین اختتامیه، اهداء کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به نفرات اول رشته حفظ و قرائت بالای 18 سال به همراه خانواده توسط یکی از علاقه‎مندان و بانیان جلسه بود که در کنار هدایای در نظر گرفته شده توسط مسئولان برگزاری مسابقات به حمیدرضا نصیری و محمدرضا احمدی تعلق گرفت، همچنین چهار نفر از اعضاء هیئت داوران نیز به قید قرعه توسط این بانی قرآنی برای زیارت راهی مشهد مقدس خواهند شد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha