بزرگترین مرکز پزشکی هسته‌ای شرق کشور در سمنان افتتاح شد
کد خبر: 3725301
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

بزرگترین مرکز پزشکی هسته‌ای شرق کشور در سمنان افتتاح شد

گروه اجتماعی - طی مراسمی با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت و با تلاش نیکوکاران موسسه خیریه راه آسمان بزرگترین مرکز پزشکی هسته‌ای شرق کشور در استان سمنان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایکنا از سمنان، بزرگترین مرکز پزشکی هسته ای شرق کشور در استان سمنان امروز 4 تیر با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت و با تلاش نیکوکاران موسسه خیریه راه آسمان به بهره برداری رسید. مرکز پزشکی هسته ای در سمنان دارای تجهیزات تصویربرداری با آخرین تکنولوژی های پزشکی هسته ای دنیاست.

 90 درصد فعالیت این مرکز، تشخیصی و تصویربرداری بوده و در حوزه درمان، فقط بخش سرپایی پرکاری تیروئید آن فعال شده است.

 گفتنی است در این مرکز امکان تصویربرداری های نیازمند به رادیو دارو نظیر اسکن قلب، ریه، استخوان ، مغز ، مغز استخوان ، کلیه ، تیروئید ، کبد و طحال وجود دارد.

 همه هزینه های تشخیصی و تصویربرداری در این مرکز برای مبتلایان به سرطان رایگان و برای سایر مراجعه کنندگان بر اساس تعرفه های دولتی است.

 رادیو داروهای مورد استفاده در مرکز پزشکی هسته ای سمنان بر اساس سهمیه تعیین شده به صورت هفتگی از سازمان انرژی اتمی ایران تامین می شود.

همچنین ساخت و تجهیز مراکز رادیوتراپی، شیمی درمانی و کلینیک فوق تخصصی سرطان هم که بخش های درمانی مرکز پزشکی هسته ای سمنان هستند، با کمک خیران آغاز شده است.

 مرکز پزشکی هسته ای سمنان،در مجموعه مراکز زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي قرار داشته و در بلوار 17 شهريور اين شهرمشغول ارائه خدمات شده که برای آماده‌سازي بخش تشخيصي- پزشکي هسته‌اي بيش از 40 ميليارد ريال هزينه شده است.

 اين مرکز تشخيص پزشکي هسته اي پيشرفته‌ترين مرکز در نوع خود در حدفاصل سمنان تا مشهد است.

 ايمن سازي لازم اين مکان طبق استانداردهاي مدنظر سازمان انرژي اتمي به طور کامل رعايت شده است. انتهای پیام

captcha