سرعت‌گرفتن افتتاح مساجد در فرانسه
کد خبر: 3733015
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

سرعت‌گرفتن افتتاح مساجد در فرانسه

گروه بین‌الملل _ در ماه اخیر اخبار متعددی در خصوص افتتاح چند مسجد در فرانسه منتشر شد که نشان‌دهنده سرعت‌گرفتن روند افتتاح این اماکن عبادی است.

به گزارش ایکنا؛ بر اساس همین اخبار مسجد جدید انسی(Annecy نهایتا پس از 14 سال افتتاح شد. این مسجد در پی یک آتش سوزی عمدی تخریب شده بود که بنای جدید آن نهایتا 25 ژوئن(چهارم تیرماه) افتتاح شد. ظرفیت این مسجد 400 نفر است.

بنا به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه شبکه سوم تلویزیون فرانسه همچنین از افتتاح مسجد دیگری در شهر تول Tulle خبر داد. بر اساس این خبر مسلمانان این شهر که سال‌ها در یک نمازخانه به مساحت 45 متر مربع اعمال عبادی خود را انجام می‌دادند، نهایتا پس از 20 سال انتظار (برای اخذ مجوز) و 4 سال (برای ساخت) اول ژوئیه(10 تیر) شاهد افتتاح مسجد خود بودند. این مسجد ظرفیت 200 نفر را دارد که 515 هزار یورو برای ساخت آن هزینه شده است که از محل اعتبارات اتحادیه مساجد فرانسه که کاملا خصوصی است، تأمین شده است.

همین شبکه در گزارش جداگانه دیگری به افتتاح مسجد «امپالو» در تولوز اشاره دارد که بعد از 13 سال انتظار نهایتا در 23 ژوئن(دوم تیر) افتتاح شد. در این گزارش آمده است که نخستین سنگ بنای این مسجد در آوریل 2005 گذاشته شد اما به دلیل مشکلات مختلف از جمله مشکلات مالی ساخت این مسجد به تأخیر افتاد. در سال‌های 2006 و 2007 میلادی پیشنهاد کمک مالی از سوی رژیم معمر قذافی طرح شد که مسئولان این مسجد از پذیرش آن امتناع کردند.

این مسجد بزرگ‌ترین مسجد تولوز محسوب می‌شود. بیش از 40 هزار مسلمان در شهر تولوز به سر می‌برند. در همین ارتباط یکی از نشریات محلی تولوز در مطلبی مرتبط با این موضوع به نقل از ژان لوک مودان، شهردار تولوز اعلام کرد که در شهر تولوز 5 طرح تأسیس مسجد دیگر جریان دارد. بر اساس این خبر انجمن محفل گفتگوی ادیان تاکنون 6 میلیون یورو برای ساخت این مساجد جمع‌آوری کرده است.

سرعت‌گرفتن افتتاح مساجد در فرانسه

انتهای پیام

 

captcha