روز آموزش به مسابقات قرآن افزوده شود/ نقش بیشتر مفاهیم در مسابقات
کد خبر: 3734606
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
شاه میوه:

روز آموزش به مسابقات قرآن افزوده شود/ نقش بیشتر مفاهیم در مسابقات

گروه اجتماعی - استاد و داور لحن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با تأکید بر اینکه مفاهیم باید در مسابقات پررنگ‌تر شود تأکید کرد: اوقاف مدیریت آموزشی مسابقات قرآن را عهده‌دار شود و یک روز قبل از هر مسابقه‌ای را به روز آموزش اختصاص دهد.

شاه میوه:غلامرضا شاه‌میوه، داور بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با ایکنا از قم، با اشاره به چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در قم با اشاره به اضافه شدن آزمون کتبی به مسابقات قرآن در رشته های مختلف گفت: معتقدم مقداری باید رنگ این مسئله پررنگتر شود تا شرکت کنندگان با مفاهیم آشنا شوند و با افزایش امتیاز تاثیرگذاری آن را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات نیازمند زیرساخت هایی است افزود: آموزش ها توسط استادان و مراکز ارائه می شود ولی اوقاف باید خودش مدیریت آموزش قرآن برای مسابقات را بر عهده بگیرد.

شاه‌میوه بیان کرد: پشنهاد می دهم یک روز قبل از مسابقات را به عنوان روز آموزش مسابقات قرار دهند و استادان بیایند و اشکالات را برطرف کنند تا باعث افزایش سطح عموم شرکت کنندگان شود.

وی افزود: اگر بسیاری از نکات آموزشی قبل از این مسابقات گفته شده بود بسیاری از افراد بهتر می‌توانستند برنامه خود را اجرا کنند که متاسفانه رنگ آموزش در کشور ما کم است.

این داور بین‌المللی قرآن عنوان کرد: مسابقات یک پارادوکس است که هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی دارد؛ یعنی همین که افراد به سمت انس به قرآن می روند خوب است اما اگر به رقابت های کاذب و غیراخلاقی جهت‌گیری شود بر ضد خود تبدیل خواهد شد یعنی هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی می تواند بر روی حافظان و قاریان ما داشته باشد.

وی تصریح کرد: مسابقات از ابتدای انقلاب در کشور بوده و بسیاری از مردم هم به این واسطه با قرآن انس گرفته‌اند اما باید بعد اخلاقی هم پررنگ شود و ما همان طور که در مسابقات نفرات ممتاز را معرفی می‌کنیم باید چهره‌های اخلاقی مسابقات را هم به عنوان نفر برتر اخلاقی قرآنی و قهرمان در این بخش معرفی کنیم.

شاه‌میوه با اشاره به به خشک بودن آئین‌نامه بیان کرد: این نظرات، نظرات شخصی است که پایه علمی ندارد زیرا آئین نامه جدید کمک کرده تا افراد با انعطاف و متنوع و به هر سبکی که دوست دارند بخوانند.

وی در مورد مسابقات لیگی عنوان کرد: ما هرقدر بتوانیم به مسابقات تنوع اجرایی بیشتری بدهیم دامنه بیشتری از افراد جذب خواهند شد که یک مورد آن کار گروهی و تیمی است.

انتهای پیام

captcha