چاپ کتاب با محوریت نمادهای قرآنی
کد خبر: 3742324
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
توسط انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفت؛

چاپ کتاب با محوریت نمادهای قرآنی

گروه ادب ــ مدیر انتشارات، توزیع و فروش شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه از چاپ کتاب‌هایی با محوریت نمادهایی که در طراحی،‌ تذهیب و جلدسازی قرآن کریم استفاده می‌شود خبر داد.

صادق متولی، مدیر انتشارات، توزیع و فروش شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به کتاب‌هایی که در این مرکز به چاپ رسیده است، عنوان کرد: نقاشی‌های ایرانی مانند نمادهای گل و مرغ که مخاطبان این اثر را دانشجویان تشکیل می‌دهند از جمله این آثار است.

وی با بیان این مطلب افزود: نمادهای گل و مرغ بیشتر در جلد قرآن‌های نفیس به کار برده می‌شوند و دانشجویان حوزه تذهیب و نگارگری در این راستا می‌آموزند که چطور آنها را ترسیم و در جلد قرآن به کار ببرند.

متولی ادامه داد: همچنین کتاب دیگری نیز به چاپ رسیده است که به هنر نگارگری اختصاص دارد. این اثر به نقش‌های متفاوتی اختصاص دارد. این کتاب شامل دو جلد است که چاپ نخست آن را حوزه هنری انجام داده است و با صحبتی که با مولف صورت گرفته است،‌ قرار است که جلد دوم را ما به چاپ برسانیم.

متولی همچنین به بازنگری بر کتاب «اساس‌الاقتباس» اثر خواجه نصیرالدین طوسی اشاره و عنوان کرد: این اثر اخیراً و با وقفه هشت، نه ساله به چاپ رسیده است که به حوزه ادبیات فارسی اختصاص دارد و جزء کتاب‌های مرجع در این حوزه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha