دفتر «ساف» در واشنگتن رسما تعطیل شد
کد خبر: 3745492
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

دفتر «ساف» در واشنگتن رسما تعطیل شد

گروه بین‌الملل ـ دولت آمریکا امروز قرار است تعطیلی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) در واشنگتن را اعلام کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (19 شهریورماه) رسما تعطیلی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین را اعلام می‌کند.

بولتون در سخنان امروز خود بر ادامه حمایت و جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی تأکید خواهد کرد.
 
در پیش‌نویس متنی که آماده شده، آمده؛ آمریکا همواره در کنار دوست و همپیمان خود اسرائیل خواهد بود و مادامی که فلسطینیان مخالف بازگشت به میز مذاکرات مستقیم و نتیجه‌بخش با این رژیم باشند، دفتر (سازمان آزادی بخش) باز نخواهد بود.

دولت آمریکا اخیرا دست به اقدامات زیادی علیه فلسطینیان زده که آخرین مورد آن قطع کمک بیش از 20 میلیون دلاری به بیمارستان‌های قدس بود.

قبل از آن نیز آمریکا کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا) را به طور کامل قطع کرد و هرگونه کمک به تشکیلات خودگردان را نیز متوقف کرد. این اقدامات چند ماه پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر صورت می‌گیرد.

قرار است جان بولتون در سخنان امروز خود دیوان کیفری بین‌المللی را نیز تهدید کند که اگر به خواسته‌های فلسطینیان رسیدگی کند و تحقیقاتی را علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز کند، آن را نیز مجازات کند.

از جمله مجازات‌هایی که دولت آمریکا در رابطه با دیوان کیفری بین‌المللی درنظر گرفته، ممانعت از ورود قضات و دادستان‌های آن به این کشور و مسدود کردن حساب‌های بانکی آنان و محاکمه این افراد در دادگاه‌های آمریکا است.
 
انتهای پیام
captcha