تشکل‌های جوانان راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی/ بهره‌گیری از جوانان در سمت‌های مدیریتی خالی شده
کد خبر: 3748623
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
تندگویان عنوان کرد:

تشکل‌های جوانان راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی/ بهره‌گیری از جوانان در سمت‌های مدیریتی خالی شده

گروه جامعه ــ معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزایش تشکل‌ها و فعالیت‌های اجتماعی جوانان را نشانه‌ و راهی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست.

تشکل‌های جوانان راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی/ لزوم بهره‌گیری از جوانان در سمت‌های مدیریتی خالی شدهمحمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه افزایش تشکل‌ها و فعالیت‌های اجتماعی جوانان نشانه و راهی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است؛ اظهار کرد: ما امسال با افزایش ۶۲ درصدی تشکل‌های اجتماعی مواجه هستیم و افرادی که به این حوزه می‌آیند عملا از حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.
وی افزود: یک فرهنگی در حال شکل‌گیری است که جوانان به سمت تشکل سازی روی آورده‌اند، در حال حاضر هزار و ۸۰۰ تشکل ثبت شده داشته و هزار و ۴۹۰ درخواست ثبت تشکل داریم، اگر همه متقاضیان پیگیر باشند سال آتی حدود ۴ هزار تشکل فعال در سطح کشور فعالیت می‌کنند از سوی دیگر حدود یک میلیون جوان داریم که در این تشکل‌ها به فعالیت می‌پردازند.
تندگویان تأکید کرد: ما باید ساختاری داشته باشیم و از طریق این ساختار جوانان را رصد کنیم، پیشنهاد ما این است که جوانان آمده و در این ساختار قرار بگیرند تا هم بتوانیم آن‌ها را رصد کرده و هم اینکه بتوانیم چتر حمایتی برای آنان فراهم کنیم.
وی بیان کرد: نمی‌توانیم به صورت عادی بر روی یک جوان نظارتی داشته باشیم یا دست‌آورد آن‌ها را رصد کنیم، بر همین اساس پیشنهاد ما تشکل‌یابی و عضویت جوانان در آن‌ها است.
معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به قانون جدید بازنشستگی ضمن در خواست از به کارگیری جوانان در عرصه‌های مدیریتی کشور عنوان کرد: گزارش‌های سازمان استخدامی کشور عدد ۲۰۰ نفر را برای پست‌های مدیریتی که مدیران آن‌ها بازنشسته می‌شوند اعلام کرده است، اما نهاد‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور حدود ۲ هزار نفر را اعلام کرده است، بر همین اساس ۲ هزار پست مدیریتی در کشور خالی شده و درخواست ما این است از جوانان در این سمت‌ها بهره‌بگیرند.
انتهای پیام
captcha