سیاست قیام سیدالشهدا(ع) نباید کنار گذاشته شود/ جمهوری اسلامی؛ مرکز جبهه مقاومت
کد خبر: 3748704
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

سیاست قیام سیدالشهدا(ع) نباید کنار گذاشته شود/ جمهوری اسلامی؛ مرکز جبهه مقاومت

گروه معارف – امام جمعه محلات گفت: هیئت‌های ما گاها از اصل اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) دور می‌شوند. اهداف قیام حسین(ع) فراموش شده است که بایستی تبیین شود. برخی می‌گویند سیاست را وارد عزاداری نکنید؛ سیاست‌بازی و جناح‌بازی مضر است و با سیاست‌های کلی متفاوت است. سیاست کلی قیام سیدالشهدا که مبارزه با ظلم و ظالم است نباید کنار گذاشته شود.

سیاست قیام سیدالشهدا(ع) نباید کنار گذاشته شود/ جمهوری اسلامی؛ مرکز جبهه مقاومت

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه و سفارش به تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: امیر‌المومنین (ع) فرمودند: «حق تقوا الهی را به نحو شایسته ادا کنید، تلاش کنید در راه رضای خداوند گام بردارید و از آنچه خداوند شما را از آن نهی کرده پرهیز کنید». انسان سه مسئولیت مهم دارد؛ مسئولیت فردی، خانوادگی و اجتماعی. در مسئولیت اجتماعی انسان‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ یا دنبال افساد در جامعه هستند، یا در برابر ترویج ظلم، ستم و فساد سکوت می‌کنند و یا از مصلحین هستند.
وی افزود: اصلاح جامعه نیز به دو بخش تقسیم می‌شود. گاهی اوقات حاکمان جامعه رهبران الهی هستند و روش اصلاح در برخی از افراد منحرف جامعه، امر به معروف و نهی از منکر به صورت سطحی است.در شرایطی که حاکمان یک جامعه ظالم باشند و حرام خداوند را حلال کنند انحرافی ریشه‌ای ایجاد می‌شود. امام حسین (ع) در همین شرایط می‌فرمایند که من برای اصلاح امت جدم قیام می‌کنم.
امام جمعه محلات با اشاره به خطبه امام حسین(ع) در منا تشریح کرد: پیامبر اسلام (ص) هم در سرزمین منا موعظه می‌کردند. مخاطبین امام حسین(ع) در این خطبه، از علما، خواص و نخبگان آن زمان بوده‌اند. امام در بخش سوم خطبه بخاطر سکوت خواص در برابر ظلم حاکمان، آن‌ها را توبیخ کرده است. سید‌الشهدا در این بخش از خطبه می‌فرمایند: «شما در برابر شکسته شدن عهد‌های خداوند توسط معاویه سکوت می‌کنید. شما با چرب‌زبانی و سازش‌گری نزد ستمگران، امنیت خود را تأمین و دیگران را به حال خود رها کردید». در شرایطی که حکومت ظالم است مبارزه زبانی و قیام در برابر ظلم وظیفه مهم خواص و اولیای الهی است.
حجت‌الاسلام ربانی در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری گفت: ۱۲ محرم به نقلی روز شهادت امام سجاد(ع) است؛ حضرت در رابطه با تقوا می‌فرمایند: تقوا پیشه کنید زیرا به سوی خداوند باز می‌گردید. آنجا هر نفسی کاری را که در این دنیا انجام داده است در پیشگاه خداوند حاضر می‌بیند. با دیدن کار‌های زشتتان آرزو می‌کنید که ای کاش میان من و این کار رابطه طولانی بود. بایستی برای پاسخگویی اعمالت آماده باشی.
وی افزود: هیئت‌های ما گاها از اصل اهداف حضرت سیدالشهدا (ع) دور می‌شوند. اهداف قیام حسین(ع) فراموش شده است که بایستی تبیین شود. برخی می‌‌گویند سیاست را وارد عزاداری نکنید؛ سیاست‌بازی و جناح‌بازی مضر است و با سیاست‌های کلی متفاوت است. سیاست کلی قیام سیدالشهدا که مبارزه با ظلم و ظالم است نباید کنار گذاشته شود.
امام جمعه محلات ضمن تقدیر از خادمین و دست‌اندر‌کاران هیئات با اشاره به آغاز مدارس تصریح کرد: خانواده‌ها بایستی به تربیت فرزندانشان توجه بیشتری کنند؛ مسئولین هم در این امر شریک هستند. در شرایط کنونی صرف آموزش صحیح نیست و بایستی به پرورش، تربیت و ارتقاء اخلاقی دانش‌آموزان نیز توجه شود. آسیب‌های اجتماعی، یکی از مشکلات اساسی جامعه ما است که حل این مشکلات به صورت ریشه‌ای بایستی در مراکز تحصیلی ما صورت گیرد.
وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس ادامه داد: درس دفاع مقدس، ایستادگی در برابر ظلم بود. امروز جبهه مقاومت ما، پشت مرز‌های اسرائیل بنا شده است که توفیق بزرگی است. دشمنان ما هزاران میلیارد دلار در این منطقه هزینه کرده‌اند اما تلاش‌ها و نقشه‌های شوم آن‌ها نقش‌بر‌آب شد. آمریکایی‌ها اخیرا در تلاش بودند تا رئیس مجلس عراق از مهره‌های آنان انتخاب شود و برای هدفشان بسیار هزینه کردند اما باز هم در کار خود موفق نبودند.
حجت‌الاسلام ربانی گفت: مرکز جبهه مقاومت، جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان ما در تلاش برای نابودی ما هستند اما ما فرزند عاشورا، کربلا و مکتب حسینی هستیم و پایان این مسیر جز پیروزی حق بر باطل نخواهد بود.
انتهای پیام

captcha