داعش در افغانستان به‌دنبال تجدید روحیه نیروهای شکست‌خورده است
کد خبر: 3748718
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰

داعش در افغانستان به‌دنبال تجدید روحیه نیروهای شکست‌خورده است

گروه اجتماعی- امام جمعه زاهدان گفت: داعشی‌هایی که در عراق و شام شکست سنگینی از نیروهای مقاومت خوردند، امروز به افغانستان رفته‌اند تا روحیه نیروهای شکست‌خورده خود را تجدید کرده و جنایات را از سر بگیرند.

داعش در افغانستان به‌دنبال تجدید روحیه نیروهای شکست‌خورده است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 30 شهریورماه ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا(ع)، گفت: عاشورا، سالروز شهادت بزرگ‌مردی از خاندان رسول خدا(ص) است که برای برپایی حق و سرنگونی حکومت فاسد قیام کرد.
وی ادامه داد: نبرد کربلا، دو جبهه دارد؛ در یک سو دشمنی است که از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند و حتی آب را بر زنان و کودکان می‌بندد و در آن سو، بزرگ‌مردانی هستند که دست بیعت به حاکم ظالم و فاسد نداده و برای احیای سنت رسول خدا(ص) قیام کرده‌اند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: حسین(ع) و یارانش با شهادت خود، درس بزرگی به بشریت دادند و در طول تاریخ، به الگویی والا برای قیام‌های ضد استبدادی و مبارزه علیه حکومت‌های ظالم تبدیل شد.
وی در ادامه با اشاره به حضور داعشی‌ها در افغانستان، اظهار کرد: کشور افغانستان دچار چنددستگی و ناامنی است و از آنجایی که به خلأ حکومتی دچار شده، محلی مناسب برای جولان دادن گروه‌های تروریستی است.
آیت‌الله سلیمانی افزود: داعشی‌هایی که در عراق و شام شکست سنگینی از نیروهای مقاومت خوردند، امروز به افغانستان رفته‌اند تا روحیه نیروهای شکست‌خورده خود را تجدید کرده و جنایات را از سر بگیرند.
وی بیان کرد: امریکایی‌ها نیز که همیشه از جنایات تروریست‌ها به نفع خودشان بهره برده‌اند، امروز فضا را برای تحرک داعشی‌ها آماده کرده‌اند. آن‌ها تمام پاسگاه‌های مرزی افغانستان را تخلیه کرده‌اند تا تروریست‌ها بهتر بتوانند برای حمله آماده شوند.
نماینده ولی فقیه در استان ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی و بسیجیان در برقراری امنیت استان اظهار کرد: به لطف خدا، مراسم عزاداری دهه اول محرم علی‌رغم تهدیدها و تلاش‌های دشمنان، در امنیت و آرامش کامل برگزار شد.

انتهای پیام

captcha