دارالمرحمه به‌عنوان هویت فرهنگی و تاریخی سمنان ثبت شود
کد خبر: 3763866
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

دارالمرحمه به‌عنوان هویت فرهنگی و تاریخی سمنان ثبت شود

گروه فرهنگی ـ استاندار سمنان با بیان اینکه باید دارالمرحمه به‌عنوان هویت فرهنگی و تاریخی سمنان ثبت شود، اظهار کرد: متأسفانه هنوز کار تحقیقاتی برای شناخته شدن استان به دارالمرحمه انجام‌ نشده است.

دارالمرحمه به‌عنوان هویت فرهنگی و تاریخی سمنان ثبت شود

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدشهاب‌الدین چاوشی، استاندار سمنان عصر دیروز، 22 آبان‌ماه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نقش بسزایی در ترویج دارالمرحمه به عنوان هویت فرهنگی استان دارند، اظهار کرد: این امر از طریق نشر ترویج شود.

چاووشی با تأکید بر اینکه باید دارالمرحمه به‌عنوان هویت فرهنگی و تاریخی سمنان ثبت شود، ادامه داد: متأسفانه هنوز کار تحقیقاتی برای شناخته شدن استان به دارالمرحمه انجام‌ نشده که در این راستا ثبت سابقه فرهنگی و تاریخی باعث هویت‌سازی می‌شود که کتابخانه‌های عمومی استان سمنان باید در ترویج دارالمرحمه به‌عنوان هویت فرهنگی و تاریخی استان تلاش کنند.

استاندار سمنان با اشاه به اینکه استان سمنان از فرصت ارزشمند قرار گرفتن در بین دو حرم برخوردار است و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم، یادآور شد: شهر سمنان از دیرباز به دارالمرحمه معروف بوده و مردم خوب این دیار به زائران حضرت رضا(ع) رسیدگی می‌کردند و عنوان دارالمرحمه نیز از همین رو به این دیار اطلاق می‌شده است.

وی بر لزوم احیاء و مطرح کردن سمنان به‌عنوان دارالمرحمه تأکید کرد و افزود: با توجه به پیشینه این سنت اسلامی، سمنان از دیرباز به‌ این عنوان میزبان زائران امام رضا(ع) بوده است.

در ادامه نورعلی غلامحسین سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه قریب به ۴۰۰ عنوان برنامه و فعالیت به مناسبت هفته کتاب در استان اجرا خواهد شد، اذعان کرد: در این هفته اولین همایش مؤلفان و نویسندگان دستگاه‌های اجرایی با مشارکت ادارات و نهادهای اجرایی، فرهنگی و اداری برگزار می‌شود.

وی افتتاح کتابخانه روستایی نام نیک میامی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد و متذکر شد: اختتامیه برگزیدگان هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و تقدیر از ۳۶۷نفر در رده‌های سنی کودک، نوجوان، بزرگ‌سالان و بخش خانوادگی، افتتاح سالن مطالعه برادران و خواهران کتابخانه عمومی الغدیر، طرح اهدای کتاب، افتتاح سالن مطالعه برادران و خواهران کتابخانه الغدیر، افتتاح سالن مخزن کتابخانه روستایی نردین، افتتاح بخش کودک کتابخانه الغدیر میامی، افتتاح بخش کودک کتابخانه البرز شاهرود و ... را ازجمله برنامه‌های هفته کتاب سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha