عرضه آثار هنری جوانان مسلمان در «کالگری» کانادا
کد خبر: 3763869
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

عرضه آثار هنری جوانان مسلمان در «کالگری» کانادا

گروه بین‌الملل – نمایشگاهی از آثار هنری جوانان مسلمان این هفته در «کالگری» کانادا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سی.بی.سی؛ این نمایشگاه با عنوان جنبش نوین هنر اسلامی «latest Muslim Art Movement  » به همت سازمان ابتکار مسلمانان غرب در کالگری برگزار شد و در آن آثاری از رشته‌های مختلف هنری همچون نقاشی، شعر و عکاسی به نمایش درآمد.
 
 

«ام سمری» نویسنده و شاعر در این باره گفت: اسلام به لحاظ هنری غنی است اما گاهی مردم اسلام را با هنر نمی‌شناسند. هنر بخشی از هویت من است و ترکیب دین و هنر بسیار طبیعی است.

برخی از آثار به نمایش درآمده نشان دهنده باورها، فرهنگ و سنت‌های مسلمانان  و برخی دیگر بازتابی از زندگی امروزی مسلمانان کانادا بود.

«صفا عبیده» هنرمند عکاس، گفت: بسیاری از ما تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌ایم و به دنبال جایی برای عرضه آثار خود هستیم؛ چون در بیرون جایی برای عرضه آثار پیدا نکردیم خودمان این نمایشگاه را برگزار کردیم.

«احمد لطیف» نویسنده و سردبیر یک مجله نیز گفت: صدای مسلمانان به تازگی در حال شنیده شدن است و من فکر می‌کنم نیاز داریم آن را تقویت کنیم و برای عرضه هنر اسلامی فضایی امن به وجود بییاوریم.

بنا بر آمار مرکز تحقیقات ملی کانادا بیش از یک میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند که 3.2 درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شود.
انتهای پیام
captcha