تفاهم امارات و سازمان همکاری‎ اسلامی بر مقابله با تندروی
کد خبر: 3765969
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

تفاهم امارات و سازمان همکاری‎ اسلامی بر مقابله با تندروی

گروه بین‌الملل ـ سازمان همکاری‎ اسلامی و مرکز اماراتی - آمریکایی «صواب» تفاهم‌نامه مشترکی برای هماهنگی تلاش‌ها در زمینه مقابله با افراطی‌گری و ترویج اعتدال و میانه‌روی امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه اماراتی البیان؛ این تفاهم‌نامه توسط انور بن محمد قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات و یوسف بن احمد عثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‌ اسلامی در محل وزارت خارجه امارات  در ابوظبی امضا شد.

این تقاهم‌نامه در راستای تقویت روابط دوجانبه میان سازمان همکاری‌ اسلامی و مرکز اماراتی ـ آمریکایی «صواب» در دو سطح عملی و راهبردی امضا شده است.

براساس این تفاهم‌نامه، دو طرف علاوه بر انجام پژوهش‌های مشترک، در اجرای طرح‌ها، برگزاری کارگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی همکاری و داده‌ها، اطلاعات، ارزیابی‌ها و تحلیل‎های خود در ارتباط با مبارزه فعالانه‌تر با افراطی‌گری را ردو بدل می کنند.

گفتنی است؛ مرکز اطلاعات دیجیتال (صواب) در سال 2015 میلادی توسط وزارت خارجه امارات با همکاری وزارت خارجه آمریکا برای مبارزه با فعالیت‌های اینترنتی داعش و دیگر سازمان‎های افراط‌گرا و همچنین تقویت صلح و تسامح(مدارا) ایجاد شد. مقر این مرکز در شهر ابوظبی، پایتخت امارات است و حساب‌های کاربری آن به  زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی 5 میلیون پیرو دارد.

انتهای پیام

captcha