گردهمایی مسلمانان و مسیحیان زیمبابوه با موضوع اسلام رحمانی
کد خبر: 3766086
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
به مناسبت هفته وحدت برگزار شد؛

گردهمایی مسلمانان و مسیحیان زیمبابوه با موضوع اسلام رحمانی

گروه بین‌الملل ـ مسلمانان و مسیحیان زیمبابوه به مناسبت هفته وحدت در نشست تخصصی میلاد النبی(ص) با موضوع «اسلام رحمانی، همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان و مذاهب» در حراره، پایتخت این کشور گردهم آمدند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این نشست دیروز سه‌شنبه(29 آبان‌ماه) به مناسبت هفته وحدت با حضور جمعی از اندیشمندان و رهبران شیعه و اهل تسنن، کلیساهای زیمبابوه، اساتید بخش مطالعات ادیان دانشگاه زیمبابوه و مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد و دولتی و با همکاری شورای عالی امور مسلمانان این کشور در سالن اجتماعات مسجد آل محمد(ص) حراره برگزار شد.

رضا عسگری، رایزن فرهنگی ایران در حراره در سخنرانی خود در این نشست، با اشاره به معنی کلمه «اسلام» گفت: «اسلام» در لغت به معنای «صلح» و «تسلیم» است. صلح با دیگران و تسلیم در برابر امر الهی.

وی افزود: «بسم الله الرحمن الرحیم» که کتاب الهی با آن آغاز می‌شود، از صفت رحمانیت و رحیمیت الهی که شامل همه مخلوقات می‌شود، سخن به میان می‌آورد.

وی با اشاره به آیه 107 سوره انبیاء «و ما ارسلناک الارحمه للعالمین»، فلسفه نبوت را «رحمت الهی» و نشر محبت و دوستی میان افراد بشر دانست.

در ادامه این نشست، سخنرانان دیدگاه‌های مذهبی و آکادمیک مسلمانان، مسیحیان و ادیان بومی آفریقایی را در ارتباط با همزیستی مسالمت‌آمیز با دیگر انسان‌ها، رعایت حقوق زنان و محیط زیست بیان کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha