اختلاف‌افكنی كفار، موجب ضعف مسلمانان شد/ وحدت از دست رفته را بازیابیم
کد خبر: 3766102
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
آیت‌الله دژكام:

اختلاف‌افكنی كفار، موجب ضعف مسلمانان شد/ وحدت از دست رفته را بازیابیم

گروه اجتماعی ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با بیان اینكه هیچ‌کس در این پهنه کره زمین به اندازه ما مسلمانان عزت و عظمت و بزرگی نداشته است، گفت: از روزی که دست توطئه کفار اختلاف‌افکنی بین ما ایجاد کرد سست و ضعیف شدیم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 30 آبان‌ماه در مراسم جشن هفته وحدت كه با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد، گفت: اگر نگاه عالمان دینی منعطف به وحدت امت اسلامی‌شود، این امت بزرگ، عزت و عظمت از دست رفته خود را دوباره به دست خواهد آورد.
وی افزود:‌ متأسفانه قریب 3 قرن است که ما مسلمانان نتوانستیم در جهان خودی نشان دهیم و قدرت‌های بزرگ بر علیه ما و برای بردن همه منافع ما و همه منابع عظیمی که در سرزمین‌های ما هست ورود کرده‌اند و ما را متفرق کردند و هر قسمتی را به شکلی مظلوم کردند و حقوق این امت بزرگ را بردند و غصب کردند.
آیت‌الله دژكام یادآور شد: اگر ما بازگشت کنیم به یک دوره تقریبا 120 تا 150 سال پیش از این، می‌بینیم که عظمت کشورهای اسلامی در حدی است که کسی نمی‌توانست ورود کند اما استعمارگران آمدند و کشورهای اسلامی را تقسیم و تجزیه کردند.
امام جمعه شیراز گفت: ما یک کشور بیشتر نبودیم، از آن طرف افغانستان و تاجیکستان که به مرز مغولستان می‌رسید تا به آن طرف تا مرز آفریقا، کشور اسلامی و امت مسلمان بودند. 11 کشور در اروپا به نام کشور اسلامی و زیر نظر مسلمانان اداره می‌شد. به خاطر تفرقه بین مسلمین این عظمت از دست رفت و اگر ما دوباره دست به دست هم دهیم این عزت و عظمت برمی‌گردد.
وی با بیان اینكه ما در اوج عظمت و قدرت بودیم، گفت: هیچ‌کس در این پهنه کره زمین به اندازه ما مسلمانان عزت و عظمت و بزرگی نداشته است. از روزی که دست توطئه کفار اختلاف‌افکنی بین ما ایجاد کرد سست و ضعیف شدیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اظهار كرد: ‌امروز به حمد الهی با بیداری که در میان امت اسلامی ایجاد شده است امید به آن هست که برای بار دیگری باد به پرچم ما مسلمانان بوزد و عزت و عظمت تاریخی از دست رفته را بتوانیم به دست بیاوریم.
وی تأكید كرد: این همگرایی‌ها و همراهی‌هایی که در امت اسلامی به وجود آمده است نوید آن عظمت‌هایی است که دیر یا زود امت اسلامی کسب خواهد کرد.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه پیامبر گرامی(ص) ما به سوی همه مردم مبعوث شده است و همه انسان‌ها مخاطب دعوت پیامبر ما هستند، گفت: این وجود با عظمت در قرآن کریم سوره‌ای که به نام مبارک خود حضرت هست در آیه دوم این سوره خدای متعال در مورد برنامه ما مسلمانان و اینکه اگر دور این پیامبر جمع شویم و واقعاً به دستوراتش عمل کنیم چه چیزی کسب می‌کنیم، اینگونه فرموده است که آن کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند یعنی ایمان بیاورند به هر آنچه که بر پیامبر نازل شده است و این یك ایمان اجمالی است.
امام جمعه شیراز با اشاره به حضور علمای شیعه و سنی در كنار هم گفت: یکی در این مجلس نیست که بخواهد با این موضوع مخالفت داشته باشد و همه ما هر چه پیامبر(ص) گفته باشد بدون هیچ استثنایی قبول داریم. این ایمانی که به پیامبر است، به ایمان اجمالی تعبیر می‌کنم. پس اگر اختلاف دیدگاه‌های اجتهادی حاصل می‌شود بعد از آن است که همه در بحث اجمال دین به یك شكل می‌گوییم و غیر از این باشد دیگر مسلمان نیستیم.
وی یادآور شد: همه فقهای شیعه گفته‌اند مسلمانی به شهادتین گفتن است و کسی که شهادتین را بگوید مسلمان است. با پذیرش آنچه بر حضرت نازل شده است چه به دست می‌آوریم؟ در این آیه شریفه می‌فرماید به برکت این ایمان خدای متعال هر چه کار اشتباه و خطا در نامه اعمالشان هست می‌پوشاند و به کارهایشان در دنیا و آخرت سامان می‌دهد.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه باید برای وحدت خودمان محور یا محورهایی را تعریف کنیم، گفت: یکی از ملاک‌هایی که وحدت ایجاد می‌کند و ما باید به آن چنگ بزنیم، قرآن است. قرآن کریم در رابطه با وحدت و در باب عملیاتی شدن وحدت می‌فرماید «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یحْبِبْكُمُ اللَّهُ؛ اگر شما خدا را دوست دارید پیرو پیامبر(ص) باشید»، پیامبر محور این امت است و وحدت به برکت او ایجاد می‌شود. خدا ما را دوست می‌دارد به واسطه اینکه تابع و پیرو پیامبریم و اگر تبعیت نداشته باشیم خدا ما را دوست نخواهد داشت.
وی گفت: در ادامه به پیامبر گرامی فرمود که «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى»، قربی پیامبر را باید دوست بدارید؛ قرآن فرموده است و این محور وحدت است. ما مسلمانان چه شیعه و چه سنی در این مسئله اختلاف نداریم و همه علمای دین گفته‌اند که پیامبر را دوست بدارید و همه ما مسلمانان این موضوع را قبول داریم.
آیت‌الله دژكام همچنین خیرخواهی برای حاكم اسلامی را عاملی برای وحدت دانست و گفت: امروز همه در کشور رهبری داریم که از اولاد پیامبر(ص) است. مسلماً حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اولاد پیامبر گرامی(ص) است. سوای اینکه فرزند پیامبر(ص) است و گردن ما حق دارد چون رهبر ما هست نیز بر گردن امت اسلامی حق دارد و یکی از جهاتی که مسلمان نباید رضایت دهد این است که خدایی نکرده ما رفتاری انجام دهیم که نسبت به رهبر انقلاب اسلامی خیرخواهانه نباشد و همه در این زمینه متفق هستیم که این موضوع باید حفظ شود و عزت اسلامی ما به برکت وجود این رهبر گرانقدر هست.
وی ادامه داد: ان‌شاءالله این مسیری که اسباب وحدت در آن متعدد است و در رأس آن قرآن کریم است که ثقل اکبر است مسلماً ادامه پیدا خواهد کرد و حرکت ملت مسلمان ما که 40 سال است این کشور با همه اینکه تنوع قومی و تنوع سلیقه هایی مذهبی در آن است اما باور به پیامبر(ص) و عشق به ایشان و چنگ زدن به قرآن کریم و خیرخواهی برای ائمه مسلمین که وجه اشتراک همه ما هست و 40 سال این کشور را در برابر همه کفر واداشته است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با بیان اینكه ما فلسطینیان را برادران خود می‌دانیم، گفت:‌ مردم فلسطین امروز امیدوار هستند به اینکه کشور خود را پس می‌گیرند برای اینکه شما مردم اینجا قیام کرده‌اید و ایستاده‌اید.
آیت‌الله دژكام اضافه كرد:‌ رهبر ما فرمود اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید و این است که ملت فلسطین را امیدوار به پیروزی کرده است. این اتفاق از اتحادی است که مسلمانان پیدا کردند.
وی در پایان یادآور شد: بحمد الهی حرکت در مسیر اتحاد و اتفاق جواب‌های خوبی داده است و این نویدبخش این است که در آینده هم نتایج بهتری خواهیم گرفت و همگی برای این جهت باید کوشش کنیم.
انتهای پیام

captcha