سازمان ملل حمله به هتل «اورانوس» کابل را محکوم کرد
کد خبر: 3766114
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

سازمان ملل حمله به هتل «اورانوس» کابل را محکوم کرد

گروه بین‌الملل ــ به دنبال حمله انتحاری به مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) که شب گذشته در سالن هتل اورانوس کابل با حضور ده‌ها نفر از عالمان دینی برگزار شده بود،‌ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صنا» افغانستان؛ تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان، حمله انتحاری شب گذشته 29 آبان (20 نوامبر) به هتل اورانوس کابل را محکوم کرد. در اعلامیه‌ منتشر شده از سوی وی آمده است که انجام این گونه حملات در هیچ شرایطی قابل توجیه نیست.

وی در این اعلامیه گفته است: «حمله شب گذشته به کابل، چیزی کمتر از قساوت نیست. کسانی که این حمله را سازماندهی و عملی کردند باید به دست عدالت سپرده شوند و پاسخگوی آنچه کرده‌اند باشند.»

نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان همچنین تصریح کرده است که این سازمان همبستگی خود را با افغانستانی‌ها ادامه می‌دهد و متعهد به روند صلح به رهبری مردم این کشور است تا این موضوع به پایان جنگ در افغانستان منجر شود. بر اساس قانون بشردوستانه بین‌المللی، همه طرف‌هایی که در این جنگ درگیر هستند موظف هستند که در هر شرایطی از افراد ملکی (یکی از اقوام افغانستان) حفاظت کنند.

در همین راستا، کمیسیون آمریکا در کابل نیز با انتشار اعلامیه‌ای،‌ حمله انتحاری را محکوم اعلام کرد و آن را نشانه بزدلی و بی‌رحمی افرادی دانست که از خشونت در افغانستان حمایت می‌کنند. در این اعلامیه همچنین تاکید شده است که ایالات متحده آمریکا به برقراری صلح در افغانستان متعهد است و در کنار مردم این کشور، خواستار صلح و آینده‌ای فارغ از چنین اعمال وحشیانه ای است.

سفارت ایران در کابل نیز با محکوم کردن این حمله گفته است که این اقدام برای تشدید اختلافات فرقه‌ای و قومی و همچنین ایجاد بدبینی شهروندان افغانستان نسبت به یکدیگر است.

گفتنی است، یک مهاجم انتحاری روز گذشته 29 آبان، مواد انفجاری را که به همراه داشت،‌ در داخل تالار عروسی هتل اورانوس منفجر کرد. ده‌ها نفر از عالمان دینی افغانستان در مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) که در این مکان برپا شده بود حضور داشتند.

وحید مجروح،‌ سخنگوی وزارت سلامت افغانستان درباره تلفات ناشی از این انفجار به روزنامه «اطلاعات روز» این کشور گفته است که 50 نفر در نتیجه این حمله انتحاری کشته و 72 نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

captcha