نمایشگاه کتاب بسیج در بوشهر افتتاح شد
کد خبر: 3766183
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

نمایشگاه کتاب بسیج در بوشهر افتتاح شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ همزمان با سی‌و‌نهمین سالگرد تأسیس بسیج به فرمان امام راحل، نمایشگاه 72 هزار جلدی کتاب بسیج با حضور فرمانده سپاه امام صادق(ع) و جمعی از مسئولان استانی در محل حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر افتتاح شد.

 علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته بسیج با شعار «بسیج، فرهنگ و مسجد‌محوری» بر پا شده است، در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با بیان اینکه مردم دریادل بوشهر همگی خود بسیجی‌اند و در همه عرصه‌ها باید در پیشبرد اهداف انقلاب پیش‌قدم باشند، گفت: بسیج در عرصه کتاب‌خوانی کارهای شایسته‌ای انجام داده و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و انس مردم با کتاب از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.

شبکه‌های مجازی؛ زمينه‌ساز جنبش‌های اجتماعی

علی رزمجو با اشاره به اینکه شبکه‌های مجازی زمينه‌ساز به وجود آمدن جنبش‌های اجتماعی هستند، بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی و فضاهای سایبری محتواساز علاوه بر ایجاد فضای مباحثه درباره کتاب، باعث می‌شود حتی توليد اثر هم در تعامل با خوانندگان شکل گيرد و وقتی سوژه‌ها از طرف خوانندگان و جامعه هدف ارائه و بازخورد آن هم گرفته می‌شود؛، يعنی کتاب در تعامل با خوانندگان توليد شده است.

جامعه شهروندی کتاب‌خوان؛ شاخصه پيشرفت

رزمجو با اعلام اینکه آمار جامعه شهروندی کتاب‌خوان به عنوان یکی از شاخصه‌های پيشرفت کشورها است، اظهار کرد: بايد از طریق بسيج منابع انسانی در راستای ترويج مبتنی بر مشارکت شهروندان و نخبگان جامعه جهت امر کتاب‌خوانی و گسترش آن در فضای کتابخانه‌های دیجیتال و چندرسانه‌ای استفاده کنيم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با بیش از 72 هزار جلد، 2 هزار و 500 عنوان و با حضور بیش از 70 ناشر تا 16 آذر دایر است، گفت: کتاب‌های ارائه شده در زمینه‌های مختلف علوم و معارف، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ادبیات، رمان، داستان، روان‌پزشکی، طب گیاهی، کودک و نوجوان و کتاب‌های کمک درسی عرضه شده است.

برگزاری یک‌هزار گفتمان نهضت روشنگری و دانایی‌محوری

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اعلام اینکه شعار هفته بسیج امسال «بسیج؛ مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» نامگذاری شده است، گفت: یک هزار نشست نهضت روشنگری در قالب گفتمان‌های بصیرتی، علمی و دانایی‌محوری به شعار «بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی» در سطح پایگاه‌های مقاومت و نواحی بسیج در 10 شهرستان بوشهر و روستاهای تابع برگزار می‌شود.

نقش خانواده‌ها در افزايش معلومات عمومی

رزمجو اظهار کرد: اگر والدين و افراد بزرگتر خانواده به مطالعه علاقه‌مند باشند، فرزندان آن‌ها نيز، که همواره از اثرات طبيعی روابط عميق عاطفی حاکم در خانواده‌های ايرانی برخوردار هستند، با کتاب، بيشتر و بهتر آشنا شده و به مطالعه و کتاب‌خوانی، عادت می‌کنند و همچنین نیز پس از خانواده، دشوارترين وظيفه در اشاعه كتابخوانی در هر جامعه‌ای بر عهده مدارس و نظام آموزش و پرورش آن جامعه است و اگر دانش‌آموز در مدرسه با كتاب آشنا شده و لذت مطالعه، خودآموزی و افزايش معلومات عمومی را درك كند و به مطالعه خو بگيرد، در تمام دوران زندگی، از كتاب دست نمی‌كشد.

کتاب؛ طراح نظام هندسی زندگی انسان

عضو شورای تأمین استان بوشهر با بیان اینکه کتاب رسانه‌ای فردی است که نظام هندسی زندگی انسان را تعیین و طراحی می‌کند، عنوان کرد: بازديد دانش‌آموزان از كتابخانه‌ها و حضور كتابداران كتابخانه‌های عمومی در مدارس و تشريح خدمات و فعاليت‌های‌ كتابخانه، از راهكارهای ارتقای فرهنگ مطالعه و كتاب‌خوانی توسط كتابداران و كتابخانه‌های عمومی در شهرها و مناطق محروم روستایی است.

یادآور می‌شود، نمایشگاه 72 هزار جلدی کتاب بسیج به مدت 19 روز کتاب‌های غیر درسی را با 50 درصد و کتاب‌های درسی را با 20 درصد تخفیف از ساعت 9 صبح تا 21 عرضه می‌کند.

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام

captcha