دفتر موسسه‌ محکم در ایلام افتتاح شد
کد خبر: 3779715
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

دفتر موسسه‌ محکم در ایلام افتتاح شد

گروه اجتماعی - مدیر عامل موسسه خیریه محکم در مراسم افتتاح موسسه محکم در ایلام گفت: این موسسه هم‌اکنون 40 نوع از ناهنجاری‌ها را تحت پوشش دارد که در دنیا بی‌نظیر است.

دفتر موسسه‌ی محکم در ایلام افتتاح شد
به گزارش ایکنا از ایلام، دکتر صلاح الدین دلشاد، مدیر عامل موسسه خیریه محکم امروز در نشست هیات امنا موسسه خیریه محکم و افتتاح دفتر این موسسه در ایلام اظهار کرد: این موسسه سال 84 تشکیل و تاکنون خیّرین بسیاری این موسسه را همراهی می‌کنند.
وی با بیان اینکه 2000  نوع بیماری ناهنجاری مادرزادی وجود دارد که نوع شیوع آنها متفاوت بوده و در کشور 40 نوع از این ناهنجاری‌ها تحت پوشش این موسسه قرار دارد، تصریح کرد: در دنیا هر موسسه کار خود را با یک نوع ناهنجاری آغاز کرده اما این موسسه کار خود را با 30 نوع ناهنجاری شروع کرد که در دنیا بی‌سابقه بوده و پس از گذشت سال‌ها در حال حاضر این موسسه 40 نوع از ناهنجاری‌ها را تحت حمایت دارد .
مدیر عامل موسسه خیریه محکم با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار کودک دارای ناهنجاری مادرزادی در کشور تحت پوشش این موسسه هستند و هزینه هایی دارویی این افراد نیز رایگان تامین می شود، تصریح کرد: با برنامه ریزهای مناسب کادر دانشگاه علوم پزشکی ایلام و تفکیک بیماران تاکنون 700 کودک برای انجام عمل ناهنجاری های مادرزادی در مراکز بهداشتی استان ثبت نام شده اند که این کودکان پس از معاینه در صورت نیاز تحت عمل جراحی قرار می گیرند .
دکتر کریم همتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: امسال در یک ماه گذشته دومین تیم جراحی فوق تخصصی برای ارائه خدمات پزشکی رایگان وارد استان شده که امیدواریم این خدمات برای کمک به خانواده های بی بضاعت ادامه یابد و سفر این تیم جراحی از طریق فضای مجازی و رسانه ملی بخوبی اطلاع رسانی شد و در استان ایلام 700 نفر برای بهره مندی از این خدمات ثبت نام کرده اند .
وی با بیان اینکه غربالگری بیماران توسط 6 تیم تخصصی در ایلام انجام شده، تصریح کرد: کار غربالگری بیماران بدلیل تشکیل پرونده و ثبت نام بموقع توسط مراکز بهداشتی سطح استان براحتی صورت گرفته و همه بیماران پس از ویزیت و معاینه در صورت نیاز تحت عمل جراحی رایگان قرار می گیرند .
تیم پزشکی فوق تخصصی ناهنجاری‌های مادرزادی اطفال موسسه خیریه محکم امروز پس از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان در انتخاب هیئت امناء دفتر ایلام این موسسه شرکت کرد.
بعد از این برنامه‌ها، دفتر موسسه‌ی محکم در ایلام افتتاح شد.
انتهای پیام
captcha