نیاز جامعه کنونی؛ فرهنگ قرآنی برای سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3779866
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

نیاز جامعه کنونی؛ فرهنگ قرآنی برای سبک زندگی اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نیاز جامعه امروز نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی برای سبک زندگی اسلامی است، گفت: مأنوس شدن با قرآن باید در زندگی نهادینه شود و این امر یکی از رسالت‌های مبلغان، روحانیان و حتی فعالان عرصه فرهنگ دینی است.

نیاز جامعه، نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی برای سبک زندگی اسلامی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز، 19 دی در گردهمایی روحانیان مستقر شاهرود به‌مناسبت دهه فجر با بیان اینکه نیاز جامعه امروز نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی برای سبک زندگی اسلامی است، اظهار کرد: مأنوس شدن با قرآن باید در زندگی نهادینه شود و این امر یکی از رسالت‌های مبلغان، روحانیان و حتی فعالان عرصه فرهنگ دینی است.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی باید در مقابل هجمه‌های دشمنان به سبک زندگی قرآنی و اسلامی مجهز شود زیرا امروز دشمن فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده، که باید به‌وسیله ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی و اسلامی در مقابل این هجمه‌ها ایستاد.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان تهاجم فرهنگی دشمنان علیه باورها و اعتقادات جوانان مسلمان ایرانی را جدی برشمرد و گفت: پیچیده‌ترین تهدید دشمنان علیه نظام اسلامی ایران در عرصه‌های فرهنگی و دینی خلاصه می‌شود؛ لذا هدف دشمن استحاله فرهنگی و بیگانگی جوانان با هویت دینی خود است.

شکری با تاکید بر اینکه اگر قرآن باوجود انسان آمیخته شود آنگاه تربیتی قرآنی خواهد یافت و به حیات معنوی و طیبه دست می‌یابد، افزود: باید ارتباط بین مردم و آیات الهی را تسهیل کرد که در این راستا باید برای ایستادگی در مقابل هجمه‌های دشمن فرهنگ قرآنی را برای سبک زندگی اسلامی گسترش دهیم.

به گفته وی، قرآن کریم کتاب زندگی برای مردم است و همه‌چیز از اصول زندگی در قرآن وجود دارد زیرا  اگر جامعه به قرآن پناه ببرد، به سعادت و کمال دست می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: قرآن هنوز در جامعه مظلوم است، وظیفه ما این است که قرآن را شناخته و به آن عمل کرده و قرآن را به متن زندگی وارد کنیم.

انتهای پیام

captcha