مسلمانان بریتانیا، پیشتاز خدمات عام‌المنفعه
کد خبر: 3780760
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

مسلمانان بریتانیا، پیشتاز خدمات عام‌المنفعه

گروه بین‌الملل – همزمان با آغازین روزهای سال نوی میلادی، فهرست دریافت‌کنندگان نشان امپراتوری انگلستان اعلام می‌شود. در میان کسانی که تاکنون این نشان را دریافت کرده‌اند نام تعداد زیادی از جوانان و زنان مسلمان به چشم ‌می‌خورد که در حوزه‌های مختلف سرآمد هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ابوت‌اسلام؛ این افراد به خاطر فعالیت‌های اجتماعی و خیریه خود، این نشان را دریافت کرده‌اند.
 
نشان امپراتوری بریتانیا شامل 5 درجه نظامی و شهروندی است. این نشان به کسانی اهدا می‌شود که در زمینه‌های هنری، علمی، امور خیریه و سازمان‌های رفاهی و خدمات عمومی فعالیت‌های برجسته‌ای داشته باشند. نخستین بار در سال 1917 «جورج پنجم» این نشان‌ها را اهدا کرد. شهروندان کشورهای مشترک‌المنافع هم می‌توانند برنده این نشان‌ها شوند. نام این فعالان مسلمان در سه دسته دیده می‌شود:
 
دریافت‌کننده نشان CBE
 
«مصطفی سلیمان» به خاطر خدماتی که در بخش فناوری در انگلیس انجام داده است، شایسته دریافت نشان Commanders of the Order of the British Empire شناخته شده است.
 
گزارش***مسلمانان بریتانیا، پیشتاز خدمات عام‌المنفعه
مصطفی سلیمان فعال بخش فناوری انگلیس

دریافت‌کنندگان نشان OBE

الف-     روبی خالد بهتی (Ruby Khalid Bhatti) به خاطر خدمات خود به جوانان و نیز فعالیت‌ در بخش مسکن بریتانیا نشان Officers of the Order of the British Empire را دریافت کرد. آقای بهتی 49 ساله در شهر لیدز مشاور حقوقی شرکت Taylor Price Legal Ltd است. این شرکت در سال 2015 تأسیس شد و در حال حاضر دو دفتر در منچستر و لیدز دارد.
 
ب-    مصطفی فیلد (Mustafa Field)، این مسلمان عراقی‌الاصل، به خاطر خدمات خود در زمینه دینی و اجتماعی شایسته دریافت این نشان دانسته شد. او با شبکه وسیعی از سازمان‌های دولتی انگلیس و نیز مرکز بین‌المللی همگرایی و پیوند (ICIC) همکاری می‌کند.
 
گزارش***مسلمانان بریتانیا، پیشتاز خدمات عام‌المنفعه
مصطفی فیلد (نشسته نفر وسط)، فعال در زمینه گفت‌وگوی ادیان
 
علاوه بر این، او یکی از مدیران مؤسسه جان اسمیت (John Smith Trust)، یک شرکت نوآور، است که نسل جدیدی از رهبران را تربیت می‌کند. وی همچنین مدیر گفت‌وگوی ادیان لندن (Faiths Forum for London) است.
 
ج-     ناصر محمود . وی رئیس مرکز میراث اسلامی بریتانیاست که به خاطر خدمات اجتماعی خود در شهر منچستر این نشان را دریافت کرده است. این موفقیت نشان‌‌دهنده تعهد فردی و فداکاری این مدیر مسلمان در طی این سال‌هاست. وی با تلاشی بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در ایجاد خدمات و امکانات برای جوامع مختلف کار کرده است.

د-    عامر نعیم،  مدیر شرکت Penny Appeal، نشان امپراتوری بریتانیا را به خاطر فعالیت‌های نوآورانه خیریه خود در داخل و خارج بریتانیا دریافت کرده است. او داروسازی خبره است که برای کاهش فقر و رنج انسان‌ها کار می‌کند.
گزارش***مسلمانان بریتانیا، پیشتاز خدمات عام‌المنفعه
عامر نعیم، فعال امور خیریه در داخل و خارج انگلیس
 
نعیم در حال حاضر مدیر شرکت Innov8 Creative Solutions Ltd  و شرکت Innov8 Training Solutions است که برنامه‌هایی را در زمینه بهبود مدیریت ارائه می‌کند.
 
ه-     شاهد سلیم طارق معاون بخش کودک و خانواده ( Children and Families) در شورای شهر لیدز است. او به خاطر خدماتی که در زمینه کودکان ارائه کرده شایسته دریافت این نشان شناخته شده است.
 
و-      امام محمد حسن یوسف محمود. وی در لندن امام جماعت است و به خاطر خدماتی که به مردم این شهر ارائه داده، این نشان را دریافت کرده است.
ز-     عبید کرملی. مدیرعامل شرکت Climate Finance، بانک America Merrill Lynch، است. برای خدماتی که در زمینه تغییرات بین‌المللی آب‌و‌هوایی و سرمایه‌گذاری پایدار انجام داده است.

ح-    عمر خان. رئیس بخش حقوقی پلیس منچستر است و این نشان برای خدماتی که در پلیس و فعالیت‌هایی که در زمینه انسجام اجتماعی انجام داده به او اعطا شده است.

دریافت‌کنندگان نشان MBE
 
الف-     فاتحه احمد. برای خدماتی که در جوامع مختلف در منطقه ولز انجام داده نشان Members of the Order of the British Empire را دریافت کرده است. او استادیار مؤسسه Protocol Education است که معلمان را در بریتانیا با هم مرتبط می‌سازد و به آنها در زمینه انجام کامل وظایف خود کمک می‌کند.

ب-    سعید آچا. مدیرعامل خیریه و عضو هیئت‌مدیره Social Mobility  به خاطر خدماتی که به جوانان و جامعه شهر منچستر ارائه کرده است این نشان را دریافت کرده است.
 
گزارش***مسلمانان بریتانیا، پیشتاز خدمات عام‌المنفعه
سعید آچا، فعال در زمینه آموزش به جوانان
 
او که مؤسس مجله Xplode Magazine است 250 داوطلب را تربیت کرده و  بیش از 4 هزار جوان را در زمینه فرصت‌های شغلی، رسانه، تجارت و مهارت‌های زندگی آموزش داده است.

ج-     منیژه پالی اسلام. او به خاطر فعالیت‌های خیریه خود و خدماتی که به جامعه بنگلادشی‌تبارهای بریتانیا کرده شایسته دریافت این نشان دانسته شده است. او مؤسس فروشگاه «زهرا» (Zarah’s) است که مخصوص فروش لباس‌های روز اسلامی است و همچنین یک شرکت رو به رشد در زمینه تجارت الکترونیکی دارد.
گزارش***مسلمانان بریتانیا، پیشتاز خدمات عام‌المنفعه
منیژه پالی اسلام، فعال در زمینه کمک به مهاجران بنگلادشی
 
خانم اسلام علاوه بر فعالیت در زمینه تجاری، در زمینه حقوقی نیز باتجربه است و نه تنها خود یک مشاور حقوقی بوده، بلکه مدیرعامل یک شرکت حقوقی است. وی همچنین در زمینه کارهای داوطلبانه فعال است و یکی از اعضای هیئت امنای London Tigers، پروژه Women4Women Project، عضو مؤسس آکادمی زنان بنگلادش Bangladesh Female Academy و Central London Youth Development است.

د-    محمد معز خان. مؤسس بنیاد Eid Unwrapped and Convenor، است که در زمینه جوانان فعالیت می‌کند. وی به خاطر خدمات خود به جوانان، نشان امپراتوری را دریافت کرده است.

ه-     جمیله کوثر. او به خاطر فعالیت‌های خود در زمینه کمک غذایی به افراد بی‌خانمان در منچستر انگلیس به این نشان دست یافته است. این فعال مسلمان همچنین سال‌ها در زمینه آموزش دینی در دبیرستانی در منچستر تجربه کار دارد.

و-      هلال محمود. وی مسئول شورای مساجد اولدهام (Oldham ) است. ملکه انگلیس نشان لیاقت را به خاطر فعالیت‌های خیریه و تلاش‌های وی در زمینه همزیستی و انسجام اجتماعی در اولدهام به وی اهدا کرده است.

ز-     طارق محمود دار. این مسلمان 67 ساله به خاطر خدمات خیریه و فعالیت‌های اجتماعی خود در منطقه برنت (Brent) لندن این نشان را دریافت کرده است.

ح-    رفعت ملک. وی مشاور پزشکی و ورزشی است و در زمینه خدمات داوطلبانه و اجتماعی 15 سال سابقه فعالیت دارد؛ همچنین یکی از اعضای مؤسسه Give A Gift است که افراد دارای اصالت جنوب آسیایی را به حمایت از خیریه‌های محلی تشویق می‌کند.
 
گزارش***مسلمانان بریتانیا، پیشتاز خدمات عام‌المنفعه
رفعت ملک، فعال در زمینه امور زنان
 
وی همچنین در زمینه ارتقای آگاهی اجتماعی در جوامعی که به آسایشگاه دسترسی ندارند کار کرده است. او به خاطر خدماتی که به زنان مسلمان و امور خیریه ارائه داده این نشان را دریافت کرده است.

ط-       محمد رضوان احمد رفیق. او به خاطر نقش خود در جایگاه مدیر بخش Diversity and Inclusion در اداره مهاجرت وزارت کشور انگلیس این نشان را دریافت کرده است. وی در وزارت کشور انگلیس در زمینه ارتقای انسجام اجتماعی در وزارت کشور و  منطقه سندول (Sandwell)  خدمات اجتماعی را ارائه کرده است.

ک-       فرشید رئوفی. رئیس ایستگاه آتش‌نشانی در کمبریج‌شایر (Cambridgeshire ) است. او به خاطر خدماتی که در زمینه عدالت و انسجام اجتماعی به ویژه در جامعه گوان در گلاسکوی اسکاتلند انجام داده است این نشان را دریافت کرده است.

ل-     مامون‌ رشید. او به خاطر فعالیت‌های متنوعی که در بخش تجارت انگلیس انجام داده و نیز فعالیت‌هایی که در منطقه گوان (Govan )  در گلاسکو اسکاتلند انجام داده به این نشان دست یافته است.
 
گزارش***مسلمانان بریتانیا، پیشتاز خدمات عام‌المنفعه
مامون رشید، فعال بخش تجارت در اسکاتلند
 

م-       وحیده شافی. او در زمینه همکاری با جوامع مختلف در سرتاسر بریتانیا 20 سال تجربه دارد. در این مدت با تسهیل فعالیت‌ها، تربیت افراد، انجام تحقیقات، اجرای برنامه‌ها و تولید فیلم در زمینه‌های مختلفی از جمله عدالت، تنوع فرهنگی، مشارکت، جنسیت، منازعات و موضوعات درون‌دینی در سطح محلی، ملی و بین‌المللی فعال بوده است.

ن-  یوسف محمود تار. وی یکی از اعضای مؤسس بنیاد خدمات عمومی جوانان  Public Service Youth Foundation و پروژه ‘Manchester with the Homeless’ در زمینه کمک به افراد بی‌خانمان منچستر است. او به خاطر خدمات خود به جوانان شهر منچستر شایسته دریافت این نشان شناخته شده است.

ق-    فائزه وعید. مدیر اجرایی شبکه زنان مسلمان بریتانیا Muslim Women’s Network UK است. او در درجه اول قصد دارد راهی برای ارتباط زنان مسلمان بریتانیا و دولت این کشور ایجاد کند تا اطمینان یابد زنان بیشتری در سیاست‌های ملی و فرایند تصمیم‌سازی برای زندگی خود در این کشور دخیل هستند.
 
گزارش***مسلمانان بریتانیا، پیشتاز خدمات عام‌المنفعه
فائزه وعید، مدیر شبکه زنان مسلمان انگلیس
 
این خانم جوان همچنین مدیر شرکت Sister 2 Sister است که مخصوص زنان جوان است. او اصالتاً اهل آفریقای جنوبی است اما در 15 سال اخیر مقیم بیرمنگهام بوده است.

ر-    شبنم صابر. این زن مسلمان نشان امپراتوری انگلیس را به خاطر خدمات خیریه خود در آکسفورد انگلیس به دست آورد. او بنیانگذار طرح کمک بی‌خانمان‌های آکسفورد (Oxford Homeless Project)، Oxford Kidz Klub و Oxford Eid Extravaganza بوده است. پروژه‌های او آگاهی درباره افراد بی‌خانمان را افزایش داده و پیش‌فرض‌های نادرست درباره این افراد در بریتانیا را از بین برده است.

ش-    جمشید احمد. او مأمور اداره مهاجرت لندن و جنوب در وزارت کشور بریتانیاست که  به خاطر خدمات خود در زمینه حقوقی و مشاوره، این نشان را دریافت کرده است.

ت-    رضا علیدینا. مدیر Financial Institutions Business Risk  گروه بانکداری Lloyds Banking Group است. او برای خدمات خود در زمینه بانکداری مشاغل خرد این نشان را دریافت کرده است.

س-      ابوالکلام آزاد چودری. مؤسس آکادمی Azad Choudhury Academy  و Welfare Trust است. او به خاطر خدمات خود در زمینه آموزش در بنگلادش برنده این نشان شده است.

ع-     محموده دوک دی ال (Mehmooda DUKE DL). مؤسس و مدیرعامل شرکت Moosa- Duke Solicitors است. به خاطر خدمات در زمینه حقوقی و ارتقای کارآفرینی زنان نشان امپراتوری را دریافت کرده است.

ف-      ظفر اقبال حق. به خاطر خدمات عمومی و سیاسی شایسته دریافت این نشان شده است.
 
ترجمه و تنظیم: محسن حدادی
 
انتهای پیام
 
captcha