پاکستان فعالیت غیرقانونی «ائتلاف سعودی» را تأیید کرد
کد خبر: 3782350
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

پاکستان فعالیت غیرقانونی «ائتلاف سعودی» را تأیید کرد

گروه بین‌الملل ــ دولت پاکستان مجوز ادامه فعالیت ژنرال راحیل شریف به عنوان رئیس ائتلاف نظامی عربستان را تأیید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «فارس»؛ پیش از این دادگاه پاکستان با غیرقانونی اعلام کردن مأموریت راحیل شریف در عربستان از دولت درخواست کرد که طی مدت یک ماه، ادامه فعالیت وی را به صورت شفاف تأیید کند.

طبق دستور دادگاه اگر کابینه پاکستان مجوز تازه‌ای برای ژنرال راحیل شریف صادر نکند، مأموریت وی در عربستان غیرقانونی خواهد بود. دادگاه پاکستان اعلام کرد که مجوز فعالیت راحیل شریف در خارج از کشور باید توسط دولت صادر شود و چون ارتش به صورت یکجانبه این مجوز را صادر کرده است، غیرقانونی اعلام می‌شود.

با اینکه مجلس ملی و مجلس سنای پاکستان با فرماندهی ائتلاف سعودی توسط ژنرال راحیل شریف مخالفت کردند، ولی وی به پشتوانه ارتش این مأموریت را پذیرفت.

ائتلاف نظامی اسلامی یا ائتلاف نظامی اسلامی مبارزه با تروریسم، یک ائتلاف در جهان اسلام است که به رهبری عربستان سعودی و برای مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ایجاد شده است. مرکز عملیات مشترک این سازمان در ریاض (پایتخت عربستان سعودی) قرار دارد.

تعداد اعضای این ائتلاف در بدو تشکیل 34 کشور بود که تا دسامبر 2016 به 41 کشور افزایش یافته است. در ژانویه 2017 به درخواست عربستان سعودی و تأیید وزارت دفاع پاکستان، ژنرال راحیل شریف پاکستانی به سمت فرماندهی کل این ائتلاف منصوب شد.

انتهای پیام

captcha