فعالیت 950 مرکز حمایت از معلولان در کشور
کد خبر: 3787949
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

فعالیت 950 مرکز حمایت از معلولان در کشور

گروه اجتماعی- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در اوایل انقلاب تنها ۱۹مرکز حمایت از معلولان درکشور وجود داشت که اکنون به ۹۵۰ مرکز رسیده است .

به گزارش ایکنا از کردستان، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز، 16 بهمن ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: در حال حاضر یک‌ میلیون و 450 هزار معلول در سطح کشور وجود دارد که به 800 هزار نفر آنان مستمری پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حدود 92 درصد از تصدی‌گری‌های بهزیستی به مراکز نگهداری واگذار شده است، افزود: اعتیاد، طلاق، بیکاری، حاشیه‌نشینی و آسیب های اجتماعی پنج آسیبی است که در کشور وجود دارد که آسیب های طلاق و حاشیه‌نشینی از مشکلات خاص در کردستان است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: 54 درصد از مردم درک وجود آسیب اجتماعی دارند که درصد واقعی آسیب‌های اجتماعی از 23 درصد کمتر است.
وی از راه‌اندازی سامانه سراج در مجموعه سازمان بهزیستی خبر و ادامه داد: در سامانه سراج علت یابی آسیب های اجتماعی با تکیه بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام می‌شود.
قبادی‌دانا با اعلام اینکه رسالت سازمان بهزیستی پیشگیری قبل از وقوع آسیب اجتماعی از طریق توانمندسازی افراد است، گفت: دو سوم معلولیت ها بر اثر صوانح رانندگی است و در کردستان پرت شدن از بالای درختان مثمر نیز درصد زیادی دارد.
رئیس سازمان بهزیستی عنوان کرد: غربالگری ژنتیک هم اگر به بصورت اجباری انجام شود قطعا در کاهش آمار معلولین نقش بسزایی پیدا خواهد کرد ضمن اینکه انجام این آزمایشات برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان است.
وی افزود: خیرین کردستان، دو درصد از خیرین کشور را تشکیل می دهند که با شفاف‌سازی و تبلیغات بیشتر می‌توان به افزایش این آمار کمک کرد.
قبادی دانا اعلام کرد: تا سال 85 حدود 600 واحد مسکونی برای مددجویان احداث شده بود که تاکنون در مجموع 100 هزار واحد ساخته شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه 53 هزار واحد مسکونی مددجویی در حال ساخت است، عنوان کرد: 113 هزار خانوار در نوبت دریافت مسکن مددجویی هستند.
وی ادامه داد: کتاب 40 سالگی انقلاب در حوزه بهزیستی روز گذشته رونمایی شد که در آن به برخی اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی اشاره شده است.
قبادی در پایان یادآورشد: در اوایل انقلاب تنها ۱۹مرکز حمایت از معلولان درکشور وجود داشت که اکنون به ۹۵۰مرکز رسیده است.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی پارساپور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۹:۰۹
0
0
با سلام
سایر رسانه ها در همان روزی که شما خبر را منتشر کرده اید آمار ۱ میلیون و ۴۱۵ هزار نفر را از ایشان نقل کرده‌اند چطور شما آمار یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفری را نقل می کنید
captcha