المصطفی(ص) در طراحی رشته‌های قرآنی پیشگام است/ تقدیر از ایکنا
کد خبر: 3790618
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
رئیس جامعةالمصطفی(ص) در گفت‌وگو با ایکنا:

المصطفی(ص) در طراحی رشته‌های قرآنی پیشگام است/ تقدیر از ایکنا

گروه حوزه‌های علمیه - رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة ضمن تقدیر از راه‌اندازی دفتر ایکنا در این نهاد، اظهار کرد: المصطفی(ص) در طراحی رشته‌های جدید قرآنی در میان مراکز حوزوی پیشگام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: بسیاری از رشته‌هایی که درباره قرآن در المصطفی طراحی شده است، ابداعی و ابتکاری است و در هیچ مرکز حوزوی مسبوق به سابقه نیست.

فعالیت شش حوزه دانشی

وی رشته‌های «قرآن و علوم»، «قرآن و علوم انسانی»، «قرآن و مدیریت»، «قرآن و روانشناسی»، «قرآن و علوم تربیتی» و حتی «قرآن و علوم طبیعی و تجربی» را از جمله رشته‌های قرآنی دانست که به صورت تخصصی در المصطفی ارائه می‌شود.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در بخش اُنس با قرآن و آشنایی عمومی طلاب و فضلا با قرآن گام های قابل توجهی برداشته شده است که معمولاً در صفوف ما مدارس علمیه و یا دارالقرآن‌های المصطفی فعال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در تشریح فعالیت‌های قرآنی المصطفی(ص) بیان کرد: مسابقات قرآن، جلسات و آموزش‌های تجوید، روخوانی و تلاوت در قالب آموزشهای فوق برنامه در همه مراکز المصطفی(ص) از جمله این فعالیتهاست. همچنین، سالیانه المپیادی در این زمینه‌ در المصطفی(ص) برگزار می‌شود که امسال شاهد برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن هستیم.

وی در ادامه به جایگاه المصطفی(ص) به منزله مرکز آموزشی و پژوهشی علوم اسلامی اشاره کرد و گفت: المصطفی(ص) یکی از رسالت‌های خود را بسط و گسترش  داده است.
عباسی با اشاره به ۶ حوزه دانشی اصلی و مهم در المصطفی افزود: یکی از حوزه‌های فعال در المصطفی به قرآن اختصاص پیدا کرده است و در طرح تحول جدید مجتمع ویژه‌ای هم برای آموزش های قرآنی المصطفی شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: از نیمه اول سال تحصیلی جدید این مجتمع کار خود را رسماً با عنوان مجتمع قرآن و حدیث آغاز کرده است. این مجتمع در گذشته هم در قالب مدرسه عالی قرآن و حدیث فعالیت می کرده است که اکنون با توسعه طرح‌های قرآنی در قالب مجتمع فعالیت خواهد داشت.

کاهش بودجه المصطفی مشکلاتی را ایجاد کرده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیر کاهش بودجه المصطفی(ص) اشاره کرد و افزود: کمبود بودجه این مرکز را نیز مانند دیگر مراکز حوزوی کشور تحت تأثیر قرار می دهد. مسئولان و مجلس کمک کنند تا بخشی از این کمبود بودجه‌ها جبران شود. طبیعتاً آنچه امروز گفته می‌شود اگر اعمال شود و کاهش فوق‌العاده‌ای در بودجه المصطفی اتفاق بیفتد، همه فعالیت‌های آموزشی این مرکز از جمله فعالیت‌های قرآنی یقیناً آسیب خواهد دید.

رسالت‌های فراملی المصطفی(ص)

وی در ادامه خواستار چاره‌جویی و کمک مسئولان به المصطفی شد، چرا که برنامه‌های المصطفی فراملی و نیازمند بودجه‌های بیشتری است.

راه‌اندازی دفتر ایکنا در المصطفی(ص)

وی به راه‌اندازی دفتر خبرگزاری ایکنا در المصطفی(ص) اشاره کرد و گفت: انعکاس، انتقال و اطلاع‌رسانی صحیح، سریع و دقیق فعالیت‌های قرآنی در المصطفی به ویژه در مدارس، مراکز آموزشی، پژوهشی و حتی تشکّلهای فرهنگی المصطفی امری بسیار ضروری است که با تدبیر دوستان این اتفاق مهم رقم خورد.

وی تصریح کرد: تأسیس دفتر ایکنا در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) می‌تواند به سرعت انتقال و انعکاس بخشی از فعالیت‌هایی، که در داخل و حتی خارج از کشور در ابعاد قرآنی انجام می‌شود، کمک مؤثری می‌کند.

انتهای پیام

captcha