تنها دلیل حضورم در سینما، انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3790653
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
سیدمحمود رضوی:

تنها دلیل حضورم در سینما، انقلاب اسلامی است

گروه هنر ــ تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز 1 و 2» در آیین «فصل رویش» گفت: اگر امروز من در سینما حضور دارم، تنها به دلیل انقلاب اسلامی و امام راحل است و اگر انقلاب نبود، از چند کیلومتری سینما نیز رد نمی‌شدم.

تنها دلیلم برای حضور در سینما انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین تجلیل از رویش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های فیلم، سریال، انیمیشن و رسانه با عنوان «فصل رویش» امروز 27 بهمن‌ماه، در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، سعید صدرائیان، دبیر مراسم و رئیس فرهنگسرای ابن‌سینا در سخنانی اظهار کرد: 40 سالگی انقلاب شروع بالندگی انقلاب است. به همین دلیل، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با برگزاری سلسله برنامه‌های فصل رویش سعی کرد تجلیلی از چهره‌های انقلابی در حوزه‌های مختلف را داشته باشد؛ افرادی که رشد و شکوفایی آنها مدیون انقلاب اسلامی است.

وی افزود: وقتی صحبت از بالندگی انقلاب می‌شود، عموماً دستاوردها به مسائل امنیتی ختم می‌شود، در صورتی که در حوزه‌های فرهنگی نیز دستاوردهای بسیار زیادی را به دست آورده‌ایم، اما متأسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب، بسیاری از این داشته‌‌ها برای مردم بیان نشده است.

سینمای ایران به برکت انقلاب اسلامی توانست جایگاهی شایسته برای خود در جهان کسب کند، در صورتی که پیش از انقلاب به هیچ وجه سینمای در خور توجهی نداشتیم.

سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما، دیگر سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای سخنانش تأکید کرد: بسیار شرمنده هستم که در حضور بزرگان لب به سخن می‌گشایم، اما چون تکلیف شده که چند کلامی بیان می‌کنم. اگر انقلاب اسلامی نبود، مطمئن باشید من و امثال من از چند کیلومتری سینما هم رد نمی‌شدیم، زیرا برکت انقلاب و امام راحل باعث شد سینما ظاهری فاخر به خود بگیرد.

وی همچنین درباره برخوردی که در جشنواره فیلم فجر با فیلم وی (ماجرای نیمروز 2) شد، اظهار کرد: من هیچ‌گاه برای رضایت و خشنود جشنواره‌ها فیلم نساختم. البته مطمئناً اگر فیلم ما برگزیده شود، خوشحال خواهم شد، اما رسالت ما در سینما چیز دیگری است که آن را ادامه می‌دهیم و از بابت آن از کسی طلبکار هم نیستیم.

بعد از سخنان رضوی، گروه هم‌آوای «سفیر عشق» دو قطعه سرود انقلابی اجرا کرد و سپس جلال غفاری، مدیر شبکه افق به سخنرانی پرداخت و گفت: برنامه فصل رویش، تصویرگر رویش جهادگران در عرصه فرهنگ است؛ رویشی که با جدیت باید حمایت شود تا ثمرات بیشتری از آن را شاهد باشیم. در این جلسه نمی‌خواهم زیاد از خودم حرف بزنم، بلکه ترجیح می‌دهم بیشتر ناقل بیانات حضرت آقا باشم.

وی ادامه داد: رهبری در پیامی که به مناسبت 40 سالگی انقلاب دادند، پیش روی ما دو بخش کلیدی باز گشودند. بخش اول مربوط به دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌شود و در بخش دوم به 40 سال دوم توجه شده است و به نوعی راهکارها پیش روی ما قرار گرفته است. رهبری در بیانات خود توجه ویژه‌ای به جوانان داشتند، به ویژه در حوزه فرهنگ، جوانان را به هوشیاری فراخوانده تا در عرصه جنگ نرم، به پیروزی‌های بیشتری دست یابیم. البته مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار مبارزه بر علیه جنگ نرم همیشه به ما رهنمودهای لازم را داده‌اند، اما امسال مردم با حضور با شکوه در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که بیانات ایشان را به خوبی درک کرده‌اند.

 در بخش دیگری از این مراسم، حسین حقیقی، خواننده ارزشی کشورمان دو قطعه اجرا کرد که در قطعه نخست به دستاوردهای 40 سالگی انقلاب پرداخته شده بود و در اثر دوم، نقش و جایگاه زن مسلمان در خانواده به زیبایی تصویر و اجرا شد.

این خواننده در سخنانی کوتاه بیان کرد: خمودگی مسئولان سبب نشده تا مردم از انقلاب خود دست بکشند. این گفته را می‌توان در حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به خوبی مشاهده کرد.

آخرین سخنران این مراسم، سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود. وی سخنان خود را چنین آغاز کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصمیم داشت 40 سالگی انقلاب را به صورت ویژه مد نظر قرار دهد. از این رو، اقدامات بسیاری اجرا شد و میزان این آثار به اندازه‌ای بود که ما مجبور شدیم از 6 بهمن‌ماه برنامه‌های خود را اجرا کنیم و نکته جالب‌تر اینکه تا 5 اسفند، اجراها ادامه خواهد داشت.

اوحدی به شهروندان افزود: نمایش این روزها در ضلع شمالی تئاتر شهر اجرا می‌شود که شخصاً چند روز پیش بیننده آن بودم. در این کار، به ظلم و ستم داعشیان پرداخته می‌شود. نکته جالب این‌که استقبال از این نمایش، به اندازه‌ای بود که شخصاً از بابت آن تعجب کردم. توصیه می‌کنم بیننده این اثر باشید.

اوحدی ادامه داد: فردا قرار است در برنامه‌ای دیگر از سلسله جلسات فصل رویش، از بانوان برگزیده در فرهنگسرای اندیشه تجلیل به عمل آید. درباره بانوان و تاثیرات آنها در انقلاب اسلامی تا به حال آن‌گونه که لازم بوده، حرف زده نشده است. به همین دلیل، تلاش داریم در سازمان فرهنگی هنری شهرداری، گوشه‌ای از توانمندی بانوان را تصویر کنیم.

وی در خاتمه سخنانش گفت: ما به برکت انقلاب، به ظرفیتی دست پیدا کردیم که می‌توانیم با لحنی پیروز‌مندانه با دنیا حرف بزنیم. این دستاوردها ثمراتی است که دیگر انقلاب‌ها از رسیدن به آن عاجز بوده‌اند. البته باید توجه کنید که بیانات استراتژیک مقام معظم رهبری در برهه‌های مختلف برای ما همانند چراغ راه است.

در انتهای این مراسم از رضا برجی، مستندساز، سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده، هادی محمدیان، انیماتور، جلیل سامان، نویسنده و کارگردان، حسن شمشادی، نویسنده و روزنامه‌نگار و محسن مقصودی، تهیه‌کننده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha