وزیر ارشاد به تماشای نمایش«نامیرا» نشست
کد خبر: 3790949
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

وزیر ارشاد به تماشای نمایش«نامیرا» نشست

گروه هنر ــ سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه شنبه 27 بهمن‌ماه با حضور در محوطه باز تئاتر شهر و بوستان دانشجو به تماشای نمایش محیطی«نامیرا» به کارگردانی امیرحسین شفیعی نشست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه گذشته شنبه ۲۷ بهمن به تماشای نمایش محیطی «نامیرا» به کارگردانی امیرحسین شفیعی که در بخش تئاتر خیابانی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» اجرا شد، نشست.

او پس از تماشای «نامیرا» گفت: این که نمایش خیابانی «نامیرا» با اجرا در یک شب سرد، طی یک ساعت مردم را سرپا نگه داشت تا بدون این که پلک بزنند، متفرق شوند و از هم فاصله بگیرند با یک اثر هنری درگیر شوند، برایم بسیار جذاب بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با وجود این که تصورم از اجراهای خیابانی چیز دیگری بود اما این که یک اثر خیابانی بتواند جدای از بحث موضوع، در دکور، موسیقی و تم نمایشنامه چنین روند متفاوت و قابل توجهی داشته باشد، اتفاق خوبی بود که در نمایش «نامیرا» رخ داد.

سیدعباس صالحی تأکید کرد: این نمایش به لحاظ محتوایی هم، اثر قابل توجهی به شمار می‌رود و در ارتباط با موضوع مهمی است که در سال‌های اخیر در فضای منطقه‌ شاهدش بودیم و توانسته است جریانی را که به ملکه خون و گوساله سامری وصل است به خوبی نشان دهد. این جریان همان جریانی است که از طرفی با خشونت و از طرف دیگر با جهالت پیش می‌رود و فضای منطقه را آلوده کرده است.

او اظهار کرد: این جریان گرچه توانسته است تحرکاتی داشته باشد و با بی‌رحمی زنان، کودکان و مردم منطقه را درگیر کند اما مثل هر جریان دیگر که با خشونت و جهالت حرکت می‌کند، عمر دائمی ندارد.

صالحی گفت: فضایی که نمایش «نامیرا» به لحاظ محتوا ترسیم کرد، بسیار قابل توجه بود. حتی تقارن زمانی‌ این اثر با حادثه تروریستی که در سیستان و بلوچستان رخ داد نشانگر این است که چنین حرکت‌هایی می‌تواند جرقه‌هایی را در فضا ایجاد کند تا در نهایت جریان روشنایی و آزادی بر این جهالت‌ها و خشونت‌ها غالب شود.

او درباره حضورش در میان مردم و تماشای نمایش محیطی «نامیرا» نیز تصریح کرد: ما اجراهای خوبی در سالن‌ها و فضاهای جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» داریم اما شب گذشته برای من جالب بود که در کنار مردم و در فضای سرد، یک نمایش خوب ببینم.

یادآور می‌شود، «نامیرا» تا پایان جشنواره سی و هفتم «تئاتر فجر»هر روز ساعت ۱۸:۱۵ در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha