اجرایی شدن برنامه‌های کاهش بازگشت زندانیان به زندان‌ها در سمنان
کد خبر: 3796123
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

اجرایی شدن برنامه‌های کاهش بازگشت زندانیان به زندان‌ها در سمنان

گروه اجتماعی ــ استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال می‌تواند مانع از بازگشت زندانیان به زندان‌ها شود، گفت: انتظار می‌رود که خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد با مشارکت در این امر خیر به بازگشت این زندانیان به جامعه کمک کنند.

اجرایی شدن برنامه‌های کاهش بازگشت زندانیان به زندان‌ها در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان عصر روز گذشته 16 اسفند در جشن رأفت و رحمت ویژه زندانیان مورد عفو رهبر معظم انقلاب به میزبانی امامزاده یحیی (ع) سمنان بخشش در آموزه‌های اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است اظهار کرد: میهمانان این جشن افرادی هستند که بعد از این عفو اراده کرده‌ تا همگامی بهتری با جامعه خود داشته باشند.

وی ادامه داد: عفو گسترده زندانیان از سوی رهبری معظم انقلاب یک خبر خوب در جشن چهل‌سالگی انقلاب بود که باید با جلب مشارکت خیرین و کمک به زندانیان آزادشده مانع از بازگشت آنها به زندان شد که در این راستا مشمولان عفو رهبری انقلاب در استان رصد شده که هدف کمک به ایجاد اشتغال برای بخشی از این زندانیان و جلوگیری از عدم بازگشت آنها به زندان است.

استاندار سمنان اضافه کرد: جامعه باید با آغوش باز از این زندانیان عفوشده استقبال کند که باید تلاش شود تا با کمک به این افراد مانع از بازگشت مجدد آنها به زندان شد.

استاندار سمنان ایجاد اشتغال را مانع از بازگشت زندانیان به زندان‌ها دانست و گفت: خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد با مشارکت در این امر خیر به بازگشت این زندانیان به جامعه کمک کنند که بر این اساس مردم استان سمنان مردم با فرهنگ و بخشنده‌ای هستند که خیرین، و فعالان اجتماعی باید به ترویج و گسترش فرهنگ گذشت و کمک به دیگران کمک کنند.

به گفته وی؛ خانواده‌ها باید پذیرای آزادشدگان از زندان باشند و با قبول آنان موجب بازگشت اجتماعی این افراد شوند که در این راستا باید با همراهی خیران و مسئولان زمینه‌ای را ایجاد کند که با رصد مشمولان طرح آزادی، مباحث مربوط به اشتغال و حمایت از آنان را فراهم آورد.

آشناگراذعان کرد: طلاق، مفاسد اجتماعی و برخی معضلات حاشیه‌نشینی در مناطق کمتر توسعه‌یافته موجب ایجاد درگیری‌ها بین افراد می‌شود که باید تلاش شود تا با رفع مشکلات و پیگیری مسائل شاهد آن باشیم تا در استان سمنان حتی یک زندانی نیز وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

 

captcha