راه‌اندازی مراکز افق با رویکرد اجتماعی/ احداث مدارس اسلامی از عواید وقف
کد خبر: 3798014
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
اهم فعالیت‌های اوقاف در سال 98؛

راه‌اندازی مراکز افق با رویکرد اجتماعی/ احداث مدارس اسلامی از عواید وقف

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی سازمان اوقاف در تبیین اهم برنامه‌های فرهنگی این سازمان در سال 98 گفت: ایجاد مدارس اسلامی و همچنین مراکز افق به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در شعاع آستان امامزادگان و بقاع متبرکه در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگو با ایکنا؛ به اهم برنامه‎های فرهنگی این سازمان در سال 98 اشاره و بیان کرد: در سال ۹۸ رویکرد جدی و پررنگ‌تری نسبت به امور اجتماعی خواهیم داشت به طوری که از تمام ظرفیت‌ها از جمله نیات واقفان، بقاع، مؤسسات خیریه، کمک‌های مردمی و مؤسسات مردمی برای پرداختن به مسائل اجتماعی استفاده می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۹۸ مراکز فرهنگی ــ قرآنی استان امامزادگان به مراکز فرهنگی، اجتماعی و قرآنی تبدیل می‌شود، تصریح کرد: این مراکز با نام اختصاری افق شناخته می‌شود و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در شعاع آستان امامزادگان و بقاع متبرکه را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

حجت الاسلام عادل ادامه داد: در این راستا از نیات خیران نیز بهره‌مند می‌شویم و خیران را با ضرورت پرداختن به امور اجتماعی و تأثیری که نیات آنان می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، آشنا می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر مواردی که در دستور کار جدی این معاونت برای سال ۹۸ قرار گرفته است را تشکیل مدارس اسلامی با ظرفیت موقوفات حوزه مدرسه و دانش آموزان برشمرد.

وی در تبیین این موضوع گفت: در سال جاری تعداد محدودی از مدارس اسلامی با ظرفیت وقف ایجاد می‌شود، اما در سال‌های آینده شاهد افزایش تعداد این مدارس در سطوح مختلف خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha