تجلیل از 25 فعال قرآنی سمنان
کد خبر: 3808217
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

تجلیل از 25 فعال قرآنی سمنان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه طی مراسمی از ۲۵ فعال در زمینه‌های مختلف قرآنی تجلیل شد، گفت: از این تعداد هفت نفر استاد پیشکسوت قرآنی بودند.

تجلیل از 25 فعال قرآنی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته 11 اردیبهشت در همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآن استان سمنان در سمنان با بیان اینکه در این مراسم از هفت چهره قرآنی پیشکسوت تقدیر شد، اظهار کرد: این همایش برای سومین بار در سطح استان برگزار و در آن از مسئولان خانه‌های قرآن شهری و روستایی برتر استان نیز تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: از چهار نفر از مسئولان برتر خانه‌های قرآن و عترت شهری استان سمنان نیز تقدیر به عمل آمد که دیگر بخش این همایش تجلیل از ۹ مدیر برتر مؤسسات فرهنگی و قرآنی استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه امسال وارد پنجمین دهه از حیات با برکت انقلاب اسلامی شده‌ایم و علی رغم خاطرات تلخ و شیرین این چهار دهه، مردم همواره حضور پرشور، چشم گیر و دلگرم کننده‌ای را در عرصه‌های مختلف داشته‌اند اظهار کرد: چله دوم انقلاب اسلامی را باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن‌را تدوین کردند، پیش برد.

شکری توصیه‌های معظم له به جوانان را هفت مورد برای تمدن اسلامی بر می‌شمرد  که باید این موارد مد نظر مسئولان فرهنگی قرار گیرد که در این راستا آنچه امروز از آن به مثابه مشکل فرهنگی و اجتماعی یاد می‌کنیم، در بند دوم توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان آمده که همانا فقدان معنویت و اخلاق در جامعه است و آنچه که می‌تواند در بیانیه گام دوم حلقه اتصال سایر بندها شود، همین موضوع خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اذعان کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد و سبک زندگی‌مان تغییر کرده و مترقی شود، باید معنویت و اخلاق را در جامعه گسترش داده که راه آن بنا بر تعبیر کلام الله مجید، آموزش بر اساس قرآن است، و ما باید در جامعه آموزشمان را بر پایه قرآن برپا کنیم.

به گفته وی؛ آنچه امروز می‌تواند گام دوم انقلاب را مستحکم سازد، مسئله توجه به قرآن کریم است که می‌تواند رفتارهای فرهنگی و اجتماعی‌مان را سامان دهد که  باید به تزکیه نفس از طریق سنت‌های نبی مکرم اسلام (ص) و آموزه‌های دینی توجه کنیم.

انتهای پیام

 

captcha