رفع دغدغه‌های معلمان در سند تحول بنیادین ضروری است
کد خبر: 3809821
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

رفع دغدغه‌های معلمان در سند تحول بنیادین ضروری است

گروه اجتماعی ــ استاندار سمنان با بیان اینکه معلمان در تربیت دانش‌آموزان امروز و معلمان فردا نقشی کلیدی دارند، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش راهکاری مناسب برای رفع دغدغه‌های معلمان اندیشیده شود.

رفع دغدغه‌های معلمان در سند تحول بنیادین ضروری است

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان عصر روز گذشته، 17 اردیهشت در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان سمنان در سالن شهید مطهری سمنان با بیان اینکه معلمان در تربیت دانش‌آموزان امروز و معلمان فردا نقشی کلیدی دارند، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش راهکاری مناسب برای رفع دغدغه‌های معلمان ضروری است.

آشناگر ادامه داد: متأسفانه در تجلیل از مقام معلم کوتاهی شده که معیشت و رفع دغدغه‌های معیشتی معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و اقدام ویژه‌ای در برطرف‌سازی آن انجام شود.

وی وضعیت مطلوب مردم این استان به نسبت کشور در مقوله سطح سواد را تعداد بالای دانشجویان دانست و افزود: عملکرد آموزش‌وپرورش استان سمنان در برگزاری جشنواره‌ها به‌ویژه جشنواره «دانایی و توانایی» بسیار خوب و مثبت بوده است که با توجه به اینکه سمنان، استانی صنعتی است و ظرفیت‌های مطلوبی درزمینهٔ گردشگری نیز دارد، باید رشته‌های درسی بر مبنای محورهای توسعه‌ای استان معرفی شود.

استاندار سمنان به فرهنگ غنی استان سمنان اشاره کرد و گفت: این استان به‌واسطه این فرهنگ غنی مردمان خود استانی امن در کشور است که در این راستا نقش این استان دیگر نقشه‌ای محدود و منحصر در یک منطقه نیست، بلکه نقشی فراگیر، ملی و تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت ملی دارد.

آشناگر یادآور شد: مهم‌ترین انتظار ما از آموزش‌وپرورش گسترش گفت‌وگو، افزایش مهربانی و پرهیز از خشونت است.

انتهای پیام

captcha