لزوم اجرایی شدن برنامه جامع سلامت در سمنان
کد خبر: 3811103
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

لزوم اجرایی شدن برنامه جامع سلامت در سمنان

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی استاندار سمنان گفت: برنامه جامع سلامت باید طی عقد تفاهم‌نامه‌هایی فی‌مابین دانشگاه علوم پزشکی با دستگاه‌های هدف و استانداری، اجرایی شود.

لزوم اجرایی شدن برنامه جامع سلامت در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی استاندار سمنان عصر روز گذشته، 22 اردیبهشت در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان سمنان در استانداری با بیان اینکه تحقق ۱۰۰ درصدی پویش کنترل فشارخون در استان سمنان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: به کار بردن واژه بسیج در بحث کنترل فشارخون بالا یعنی یک اقدام و تلاش همگانی تا از شیوع برخی بیماری‌های غیر واگیردار جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماری‌های واگیردار با بسیج همگانی طی دهه‌های قبل کنترل‌شده که انجام اقدامات آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی در موفقیت طرح‌های همگانی این‌چنینی نظیر کنترل فشارخون بسیار مهم است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان با اشاره به اینکه سند برنامه جامع سلامت به تصویب رسید، متذکر شد: اکنون باید به‌صورت جدی اجزای این سند طی عقد تفاهم‌نامه‌هایی فی‌مابین دانشگاه علوم با دستگاه‌های هدف و استانداری، اجرایی شود.

خجسته‌پور با بیان اینکه امروز بعد از موفقیت‌های به دست آمده در حوزه بیماری‌های واگیردارباید در حوزه کنترل بیماری‌های غیر واگیردار نیز ورود کرد، متذکر شد: آغاز اقدامات پیشگیرانه از مناطق با تراکم جمعت بالا مثل کارخانه‌ها، دستگاه‌های دولتی و ادارات و همچنین سایر نقاطی که تجمع انسانی وجود دارد، می‌تواند درصد موفقیت طرح را افزایش دهد.

وی نظام ارجاع بیمار را یک نظام کارا و مطلوب دانست که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته اجرایی شده و نتایج ارزنده‌ای نیز به همراه داشته است که در این راستا نشان دادن موفقیت اجرای این طرح در کشورهایی که طی چند سال اخیر این نظام ارجاع بیمار را اجرایی کردند، یکی از کارهایی است که می‌تواند در حوزه فرهنگ‌سازی مؤثر واقع شود.

معاون سیاسی ، امنیتی استانداربا تأکید بر اینکه متأسفانه شاهد این هستیم که درجاهایی که سقف تعیین‌شده نیازمندانی پشت درب انتظار مانده‌اند، یادآور شد: کسانی که نیاز ندارند از انواع خدمات پزشکی بهره‌مند می‌شوند که امیدواریم با تسریع در اجرایی شدن نظام ارجاع بیمار، این نقیصه برطرف شود.

انتهای پیام

captcha