پیدایش نسخه‌های خطی نادر قرآنی در موزه پاکستان
کد خبر: 3813952
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

پیدایش نسخه‌های خطی نادر قرآنی در موزه پاکستان

گروه بین‌الملل – زاهد بت، یک پروفسور پاکستانی از ابتدا علاقه‌مند به جمع‌آوری آثار تاریخی بود تا اینکه اکنون بزرگترین و بیشترین آثار تاریخی در پاکستان را در اختیار دارد و یک موزه خاص آثار باستانی را افتتاح کرده است که هزاران اثر نادر و نسخه‌های خطی کمیاب را در خود دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد؛ «زاهد» در یک گزارش گفته که از 15 سالگی به جمع آوری آثار باستانی علاقه مند شده و اکنون بعد از جمع آوری هزاران قطعه، تصمیم به افتتاح یک موزه ویژه این آثار برای مردم پاکستان گرفته است.

وی تأکید کرد، هم اکنون هزاران نسخه مخطوطات قرآنی مربوط به دوره‌های تاریخی قدیم از جمله دوره‌های تاتاری و تیموری و مملوکی و همچنین قطعاتی مربوط به بیش از 1300 سال یعنی از آغاز تدوین قرآن کریم را در این موزه در اختیار دارد.
 
در این گزارش آمده: علاقه وافر «زاهد» به جمع آوری قطعات و آثار تاریخی و بویژه اسلامی، باعث شده که هم اکنون نسخه‌های نادری از مصاحف مربوط به آغاز نگارش این مصحف شریف و از جمله یک نسخه نادر مربوط به دوره تابعین را در اختیار داشته باشد.

بر اساس این گزارش، پروفسور زاهد همچنان به جمع‌آوری اشیای نادر از سرتاسر جهان ادامه می‌دهد؛ زیرا او معتقد است زمان حال ما با گذشته ارتباط مستحکمی داشته و آینده نیز با کمک گذشته به شکوفایی می‌رسد.
انتهای پیام
captcha