حفظ ارزش و اعتبار نهاد خانواده با افزایش کیفیت زندگی
کد خبر: 3818841
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

حفظ ارزش و اعتبار نهاد خانواده با افزایش کیفیت زندگی

گروه اجتماعی ــ معاون انجمن مطالعات خانواده وزارت کشور با بیان اینکه ارزش و اعتبار نهاد خانواده با افزایش کیفیت زندگی حفظ می‌شود، گفت: لازمه افزایش کیفیت زندگی خودشناسی است.

حفظ ارزش و اعتبار نهاد خانواده؛ با افزایش کیفیت زندگی

به گزارش ایکنا از سمنان، امیر ناظری، معاون انجمن مطالعات خانواده وزارت کشور صبح امروز، 22 خرداد در کارگاه آموزشی خانواده بالنده با حضور کارکنان ستاد مدیریت درمان سمنان با بیان اینکه خانواده به‌عنوان مقدس‌ترین نهاد در دین مبین اسلام معرفی‌ شده اظهار کرد: ارزش و اعتبار نهاد خانواده با افزایش کیفیت زندگی حفظ می‌شود که مقدمه آن خودشناسی است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش وقوع طلاق در جامعه عدم خودشناسی است که در این راستا خودشناسی لازمه افزایش کیفیت زندگی و مقدمه‌ای برای خداشناسی به شمار می‌رود که باید راهکارهای تحقق این مهم نیز برای جامعه تبیین، تبلیغ و ارائه شود.

معاون انجمن مطالعات خانواده کشور با اشاره به اینکه در یک خانواده بالنده بعد از خودشناسی کامل، اعضا نقش‌ها و وظایف تعیین‌شده خود را نیز به‌صورت کامل دانسته و به آن عمل می‌کنند، یادآور شد: وظیفه‌شناسی و تقسیم وظایف هر فرد در خانواده گام دوم تحقق خانواده بالنده محسوب می‌شود که می‌بایست آموزش این موارد به جامعه در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: در زندگی افکار ما زمینه‌ساز احساس بوده و درنهایت احساس منجر به رفتار خواهد شد که  این مورد نیز به‌عنوان رکن چهارم برای شکوفایی خانواده بالنده باید مدنظر قرار گیرد تا بتوان با توجه به تغییر و تحولات پیش‌آمده در سطح خانواده‌ها میزان طلاق را به حد زیادی کاهش دهیم.

ناظری داشتن سواد زندگی را جز ملزومات یک خانواده بالنده برشمرد و افزود: در یک خانواده بالنده اعتماد و احترام به‌عنوان دو اصل و رکن اساسی به شمار می‌روند که باید در هر خانواده‌ای ملاک عمل قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha