مهمترین راه پیشگیری از اعتیاد، نشاط اجتماعی در جامعه است
کد خبر: 3818908
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

مهمترین راه پیشگیری از اعتیاد، نشاط اجتماعی در جامعه است

گروه اجتماعی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد را ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه دانست و گفت: از طریق ورزش‌های همگانی و هنر و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح معابر شهر این مهم تحقق پیدا کند و همچنین از سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای این برنامه‌ها بهره گرفت.

مهمترین راه پیشگیری از اعتیاد، نشاط اجتماعی در جامعه است

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان امروز 22 خرداد در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با بیان اینکه برپایی نمایشگاه مقابله با مواد مخدر برای پیشگیری از اعتیاد در دستور کار است، اذعان کرد: این نمایشگاه متعلق به گروه خاص نیست بلکه هدف از این اقدام آگاه‌سازی جوانان مستعد در معرض خطر اعتیاد است.

وی بابیان اینکه زمینه آگاه‌سازی همه افراد و گروه‌ها از برنامه‌های منظور شده باید در استان فراهم شود، متذکر شد: علاوه بر مشارکت‌های مردمی حضور مؤثر دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف مبارزه و مقابله با مواد مخدر ضروری است.

خجسته پور یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد را ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه برشمرد و افزود: از طریق ورزش‌های همگانی و هنر و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح معابر شهر این مهم تحقق پیدا کند و همچنین از سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای این برنامه‌ها بهره گرفت.

وی یاداور شد: برنامه محله محوری با نگاه آموزشی و فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار است که با توجه به در پیش بودن اوقات فراغت، دستگاه‌های متولی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان مباید به مقوله پیشگیری از اعتیاد توجه داشته باشند و برنامه‌های متنوعی را برای غنی‌سازی اوقات نوجوانان و جوانان مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام

 

captcha