فعالیت 90کتابخانه کانون فرهنگی مساجد در سمنان
کد خبر: 3819053
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

فعالیت 90کتابخانه کانون فرهنگی مساجد در سمنان

گروه فرهنگی- سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان بابیان اینکه ۹۰ کتابخانه این نهاد در سطح استان فعال است،گفت: با توجه به اینکه سطح کتاب‌های ارائه‌شده در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بالا است لذا متولیان امور فرهنگی می‌بایست جوانان را به سمت غنی‌سازی اوقات فراغت بامطالعه افزون‌تر سوق دهند.

فعالیت 90کتابخانه کانون فرهنگی مساجد در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سید علی موسوی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان عصر روز گذشته 22 خرداد در دیدار با امام‌جمعه شاهرود در دفتر وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و تبلیغات دو بال برای امامان جمعه هستند،اظهار کرد: هدف از فعالیت کانون‌ها جذب کودکان و نوجوانان به مساجد است و برای رسیدن به این طرح همکاری بین امامان جمعه و کانون‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: حمایت امامان جماعت از این نهادها بسیار تأثیرگذار درروند امور کانون‌ها است،که وجود طرح و برنامه محوری کانون بسیار مهم است و هدایت‌ها و راهنمایی‌های معنوی امامان جمعه می‌تواند در تحقق این راه نقش مهمی ایفا کند.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان ارتباط بین مساجد و کانون‌ها زا ازجمله وظایف محوری این نهاد برشمرد و اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید  بر حضور جوانان در نماز جمعه تأکید و اهمیت آن را برای نسل جدید بازگو کنند.

موسوی اضافه کرد: خوشبختانه در شهرستانی مانند شاهرود کانون‌های فرهنگی و هنری شاخصی وجود دارد که اقداماتی در سطح کشوری انجام می‌دهند و این بسیار شایان تقدیر و نشان‌دهنده بالندگی این نهادها است.

وی بابیان اینکه 90 کتابخانه این نهاد در سطح استان فعال است، یاداور شد: با توجه به اینکه سطح کتاب‌های ارائه‌شده در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بالا است لذا متولیان امور فرهنگی باید جوانان را به سمت غنی‌سازی اوقات فراغت بامطالعه افزون‌تر سوق دهند .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود نیز بابیان اینکه کانون‌ها به‌عنوان بازوان ارشاد با فعالیت بسیار بالا همراه ما هستند، افزود: با توجه به در پیش بودن اوقات فراغت خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت ارشاد و کانون‌ها برای غنی‌سازی این اوقات برای فرزندان خود بهره‌مند شوند.

مهدیان متذکر شد: اشتغال، سبک زندگی اسلامی و معرفی الگوهای قرآنی و دینی باید در بطن جامعه انجام شود که انجام این قبیل اقدامات در مراسم‌ ملی و مذهبی می‌تواند به جذب و تربیت جوانان موفق در این عرصه کمک کند.

انتهای پیام

captcha