تقویت مطالبه‌گری مردم؛ مهم‌ترین اقدامات احزاب
کد خبر: 3820394
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

تقویت مطالبه‌گری مردم؛ مهم‌ترین اقدامات احزاب

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات احزاب باید تقویت و هدایت مطالبه‌گری مردم باشد، گفت: احزاب برای محقق شدن مطالبات مردمی به ارائه راهکار بپردازند.

تقویت و هدایت مطالبه گری مردم؛ مهم‌ترین اقدامات احزاب

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان ظهر امروز، 28 خرداد در دیدار با دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی استان سمنان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات احزاب باید تقویت و هدایت مطالبه‌گری مردم باشد که برای محقق شدن مطالبات مردمی به ارائه راهکار بپردازند، بیان کرد: کادر‌سازی در کارکرد و فعالیت احزاب مغفول مانده که این مهم می‌طلبد تا احزاب استان با تشکیل جلسات و همایش‌های علمی به‌صورت جدی آسیب‌ها و چالش‌های احزاب را مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: داشتن حداقل دانش سیاسی برای ایجاد تحرک و پویایی در هر جامعه مورد نیاز است که در این راستا از مؤلفه‌های سواد در هر جامعه داشتن سواد رسانه‌ای و سواد سیاسی است که ارتقای حداقلِ دانش سیاسی می‌تواند از کارکردهای احزاب تلقی شود.

خجسته‌پور با بیان اینکه هیچ‌گاه نباید از ظرفیت خانه احزاب غافل شد، متذکر شد: قدرت گرفتن احزاب و بهره‌مندی از نظرات اعضای حزب در عزل و نصب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از ملزومات کار حزبی محسوب می‌شود اما نباید همه هدف خود را معطوف به این مقوله کنند.

وی افزود: زمانی همه تفکرات مختلف با گرایش‌های سیاسی گوناگون زیر یک سقف جمع می‌شوند به معنای آن نیست که صرفاً مطالبات جریان و تفکر خود را پیگیری کنند بلکه می‌بایست کوشید تا فصل مشترک بین خود و مطالبات مردمی را پیگیری و به فرجام برسانند، برای مثال اگر استان سمنان دغدغه آب دارد باید در چنین مجامعی دست‌به‌دست هم داده و این موضوع را به‌عنوان یک مطالبه ملی مطرح کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه باید از ظرفیت خانه احزاب برای رفع فصل مشترک نیازمندی‌های کل استان استفاده کرد، یادآورشد: احزاب و فعالان سیاسی استان باید تلاش کنند تا صدای واحدی را به گوش مسئولان ملی و استانی برسانند از سوی دیگر ارائه برنامه‌های مشترک با همسویی تمامی جریان‌های سیاسی استان باعث خواهد شد تا یک حرکت اجتماعی در سطح استان رخ‌داده و به ثمر بنشیند.

خجسته‌پور با بیان اینکه احزاب باید دفاتر خود را در سطح استان راه‌اندازی و راهکارها و برنامه‌های خود را برای برون‌رفت از معضلات و مشکلات ارائه کنند، تصریح کرد: جلسات هم‌اندیشی و نشست‌های فعالان تشکل‌های سیاسی به سه شیوه حضور در جمع دبیران احزاب مختلف استان، تشکیل جلسات فراکسیونی و درنهایت به‌صورت حضور در جلسات حزبی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه ستاد انتخابات کشور و استان تشکیل‌شده و سه محور مشارکت، سلامت و امنیت را در برگزاری انتخابات، سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: به‌دنبال برگزاری انتخابات سالم، مصداق کامل امانت‌داری رأی مردم و سلامت هستیم در ستاد انتخابات امکان حضور افرادی غیر ازآنچه در قانون بیان‌ شده است، میسّر نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه در امر برگزاری انتخابات از نظرات، تفکرات و پیشنهادهای احزاب به‌عنوان ناظران برگزاری انتخابات استفاده خواهیم کرد، افزود: استانداری سمنان به‌دنبال لغو کردن هیچ نشست یا سخنرانی سیاسی نیست و از برگزاری هرگونه نشست حزبی و سیاسی تا محدوده‌ای که قانون مشخص کرده، حمایت می‌کند.

خجسته‌پور با بیان اینکه در راستای ایجاد نشاط سیاسی در سطح استان، نخستین اقدام ما توجه به منشور و گفتمان سیاسی است، یادآور شد: از مسئولان سیاسی و فراکسیون‌ها درخواست می‌کنیم که با توجه به آرامش سیاسی حاکم بر استان سمنان به‌دنبال دعوت از سخنرانان افراطی نبوده و این آرامش را بر هم نزنند.

انتهای پیام

captcha