آستانه تحمل و انتظارات مردم با واقعیت‌های جامعه هماهنگ‌تر شود
کد خبر: 3821605
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

آستانه تحمل و انتظارات مردم با واقعیت‌های جامعه هماهنگ‌تر شود

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه باید آستانه تحمل و انتظارات مردم با واقعیت‌های جامعه هماهنگ‌تر شود، افزود: تعداد زیاد پرونده‌های قضایی زیبنده نظام اسلامی نیست و این حقیقتی است که باید آن را بپذیریم.

آستانه تحمل و انتظارات مردم با واقعیت‌های جامعه هماهنگ‌تر شود

به گزارش ایکنا از سمنان، سید‌محسن مظهری، رئیس کل دادگستری استان سمنان صبح امروز، 2 تیر در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضائیه به میزبانی دادگستری سمنان با اشاره به اینکه حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضای استان طی سال گذشته ۱۷۰ هزار پرونده بوده که برای استانی با ۷۰۳ هزار نفر جمعیت حجم کار بالایی است، اظهار کرد: واقعیات اجتماعی و شرایط اقتصادی دست به دست هم داده تا این حجم بزرگ کار برای دستگاه قضایی به وجود آید.

‌رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مردم دفاتر خدمات قضایی جدید در استان سمنان ایجاد می‌شود که در این راستا دفاتر خدمات قضایی جدید در شهرستان‌های گرمسار، شاهرود، آرادان، ایوانکی و دامغان در هفته قوه قضائیه راه‌اندازی خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه باید آستانه تحمل و انتظارات مردم با واقعیت‌های جامعه هماهنگ‌تر شود، متذکر شد: تعداد زیاد پرونده‌های قضایی زیبنده نظام اسلامی نیست و این حقیقتی است که باید آن را بپذیریم که بر همین اساس یکی از اقدامات شاخص دادگستری در سال گذشته، کاهش پرونده‌های مسن بوده و خوشبختانه دادگستری استان سمنان و شهرستان‌های تابعه توانسته‌اند بسیاری از پرونده‌های باقی مانده از سال‌های قبل را نیز حل و فصل کنند.

مظهری گفت: تضعیف انسجام اجتماعی و مشکلات متعددی که برای اشخاص در فرآیند رسیدگی به دعاوی در زمره مشکلاتی است که تعدد پرونده‌های در سطح دستگاه قضا پدید می‌آورد.

انتهای پیام

captcha