برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سمنان
کد خبر: 3822184
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در این استان خبر داد.

برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان سعید هژبری، مدیرکل این اداره امروز، 4 تیر از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در این استان خبر داد و گفت: مهم‌ترین رویکرد جشنواره بیست و یکمین خیرین مدرسه‌ساز «افزایش ایمنی مدارس» است.

وی با بیان اینکه از ابتدای ایجاد تشکل خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان تا امروز 20 جشنواره برگزار شده است، اظهار کرد: در طول این جشنواره‌ها یک هزار و 370 میلیارد ریال از سوی خیرین مدرسه‌ساز تعهد شده که تاکنون 730 میلیارد ریال از این تعهدات در طول این جشنواره‌ها محقق شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان این‌که مشارکت خیرین در این استان از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: باید درصد مشارکت خیرین در این استان بیش‌ازپیش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از ابتدای نهضت خیرین تاکنون 187 پروژه به بهره‌برداری رسیده است، متذکر شد: در قالب این پروژه‌ها 842 میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در استان سمنان کمک شده که در این راستا یکی از سیاست‌های سازمان نوسازی مدارس برگزاری جشنواره‌های مدرسه‌ای است و برگزاری جشنواره‌های مدرسه‌ای در طول سال از سوی دانش‌‌آموزان، مدیران و معلمان در دستور کار قرار دارد و از طریق این جشنواره‌ها خیران به مدارسی که خود احداث کردند دعوت‌شده و در جریان آخرین شرایط و مشکلات آن قرار می‌گیرند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه تا امروز 40 جشنواره مدرسه‌ای در این استان برگزارشده است، بیان کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها بیست میلیارد ریال تعهد از سوی خیرین ثبت‌ شده است که در این راستا پیوند اولیا و مربیان، دانش‌آموزان با خیرین برخی از برکات برگزاری این جشنواره‌های مدرسه‌ای است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از فعالیت 444 مجموعه حقوقی و حقیقی خیرین مدرسه‌ساز در این استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد خیرین مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی، 83 مؤسسه حقوقی و 267 نفر مرد و 94 نفر بانو هستند.

وی با بیان اینکه 13 پروژه آموزشی در سال گذشته با مشارکت خیران به بهره‌برداری رسید، افزود: این پروژه‌ها شامل 93 کلاس درس در زیربنایی به مساحت 18 هزار و 300 مترمربع تکمیل‌شده و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه بیش از 237 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شده است، گفت: 121 میلیارد ریال از این هزینه‌ها را خیران تأمین کردند که معادل 51 درصد از مجموع هزینه احداث این فضاهای آموزشی است.

انتهای پیام

captcha